:: دوره 30، شماره 314 و خرداد-تير - ( 3-1398 ) ::
جلد 30 شماره 314 و خرداد-تير صفحات 30-32 برگشت به فهرست نسخه ها
پرسه زدن مدیران در محل کار !!!
محمد امیر ابوالعلایی، دکتر بهزاد ابوالعلایی
چکیده:   (218 مشاهده)
... ارتباطات سازمانی را به سلسله اعصاب در بدن انسان تشبیه کرده‌اند. ارتباطات سازمانی، به ویژه ارتباط بین مدیران و کارکنان از موضوعات مهم و مورد مجادله در دنیای مدیریت است.
مدیران باید در مورد چگونگی برقراری ارتباط با کارکنان سازمانشان، استراتژی و مدل داشته باشند. ارتباطات سازمانی با موضوعات تعیین‌کننده‌ای مثل اعتماد، مشارکت، اطلاع‌رسانی، تصمیم‌گیری، تیم‌سازی، انگیزش و تقریباً همه موضوعات مهم شبیه اینها مرتبط است وبر آنها اثر می‌گذارد.
انتخاب مدل مناسب ارتباط میان مدیران و کارکنان به عوامل زیادی بستگی دارد که شخصیت مدیر، سبک مدیریت او و به ویژه ظرفیت فکری و روحی و بلوغ کارکنان از جمله آنهاست.
" مدیریت از طریق پرسه‌زدن هدفمند در محل کار" یک استراتژی ارتباطی بین مدیران و کارکنان است که به ویژه برای نسل جدید و جوان کارکنان که تحصیلکرده، پرتوقع، مشارکت‌جو و مایل به دریافت اطلاعات و حضور در صحنه‌های تصمیم‌گیری است مناسب و حتی لازم به نظر می‌رسد.
همه کارکنان به ویژه کارکنان جوان و جویای نام نسل جدید مایل‌اند دیده شوند، شنیده شوند، در معرض ارزیابی و نظارت مافوق‌ها قرار داشته باشند تا هنر و خلاقیت و شایستگی‌هایشان را به رخ بکشند و احساس کنند مهم، مفید و مورد توجه هستند. این روش مدیریت یعنی مدیریت از طریق حضور در صحنه و در خط مقدم، همه این نیازها را تا حدود زیادی تأمین می‌کند. لذا مدیرانی که کارکنان دانشگر را مدیریت می‌کنند باید وقت بیشتری را صرف حضور در صحنه، گفتگوی رو در رو با کارکنان، مبادله ایده‌ها و ارائه اطلاعات به آنها نمایند. ارتباط مؤثر باعث می‌شود تا این کارکنان احساس عضویت، حمایت، اهمیت و مشارکت بیشتری پیدا کرده و مطلع‌تر و متمرکزتر و مشتاق‌تر از قبل کار کنند.
متن کامل [PDF 132 kb]   (81 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: مدیریت منابع انساني
دریافت: ۱۳۹۸/۵/۲۰ | پذیرش: ۱۳۹۸/۵/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۰


XML     Print



دوره 30، شماره 314 و خرداد-تير - ( 3-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها