پیرو نامگذاری امسال با عنوان "سال رونق تولید" و در راستای تحقق این راهبرد، وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به برپایی نخستین نمایشگاه "فرصتهای ساخت داخل و رونق تولید" کرد تا فرصتی باشد که همه اعضای اکوسیستم ساخت داخل، شامل صنایع بزرگ و کوچک، شرکتهای دانشبنیان و دانشگاهها، کارگزاران تبادل فناوری و صندوقهای حمایتی به تعامل مستقیم و تبادل اطلاعات، نیازها و توانمندیهای خود بپردازند. هدف اصلی این نمایشگاه بهعنوان یکی از ابزارهای تحقق "نهضت ساخت داخل"، بههمرسانی همه اعضای اکوسیستم ساخت داخل بهمنظور داخلیسازی نیازهای صنایع کشور بود. یکی از وجوه تمایز این نمایشگاه با سایر نمایشگاهها، نیاز-محوری آن بود. به عبارت دیگر، این نمایشگاه یک پلتفرم حقیقی برای ارائه نیازهای صنعت بهعنوان طرف تقاضا، و ارائه توانمندیهای دانشگاهها و شرکتهای دانشبنیان بهعنوان طرف عرضه و البته حضور سایر بازیگران کلیدی این اکوسیستم بود.
آنچه در پی میآید، گزارشی مختصر از اطلاعات، ویژگی ها و دستاوردها، پنلهای علمی و تخصصی و رویدادهای جانبی و بازدیدها این نمایشگاه است که از 27 تا 30 تیر در محل نمایشگاههای دائمی تهران برگزار شد.
نوع مطالعه:
گزارش مورد |
موضوع مقاله:
سیاست گذاری عمومی دریافت: 1398/5/20 | پذیرش: 1398/5/20 | انتشار: 1398/5/20