دوره 30، شماره 315 و مردادشهريو - ( 5-1398 )                   جلد 30 شماره 315 و مردادشهريو صفحات 20-20 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1254 مشاهده)
وظایف روزمره را برای کارکنان جذاب‌تر کنید
شرکت‌ها غالباً سعی می‌کنند با بیانیه‌های مأموریت پر از تعارف و تکلف، الهام‌بخش کارکنان باشند. اما اگر کارهایی که کارکنان شما هر روز انجام می‌دهند برایشان بی‌معنی و بی‌ارزش باشد، آن بیانیه‌های لفّاظانه به کاهش تعهد کاری و نتایج نامطلوب منجر می‌شود. خوشبختانه تحقیقات نشان می‌دهد که حتی وظایف روزمره و تکراری نیز می‌توانند معنادار باشند. به عنوان مثال، یک سرپرست بیمارستان که وظیفه‌اش سازماندهی سوابق بیماران است، ممکن است هرگز احساس نکند که چه تاثیری بر سلامت مردم دارد. اما اگر او به این فکر که چگونه کارش به پرستاران و پزشکان در معالجه بیماران کمک می‌کند، در می‌یابد که در واقع با مأموریت بیمارستان همراستا می‌باشد. مدیران باید به کارکنان کمک کنند تا درک کنند که چگونه وظایفی که غالبا تکراری است و از آن لذت نمی‌برند با اهداف شرکت مرتبطند. اگر یکی از کارمندان پاسخ سریع و به‌موقع به ایمیل‌های مشتریان را اتلاف وقت می‌داند، تصریح کنید که چگونه این ایمیل‌ها، هنگامی که با تجزیه و تحلیل داده‌ها و نوشتن گزارش ترکیب می‌شوند، نقش مهمی در حل مشکلات و گرفتاری‌های مشتری دارند.
متن کامل [PDF 70 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت منابع انساني
دریافت: 1398/8/19 | پذیرش: 1398/8/19 | انتشار: 1398/8/19

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.