دوره 30، شماره 315 و مردادشهريو - ( 5-1398 )                   جلد 30 شماره 315 و مردادشهريو صفحات 43-38 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1134 مشاهده)
عبارت موج سوم، که از کتاب آلوین تافلر به همین نام گرفته شده، اشاره به انجام کارهای گذشته به روش‌‌های تازه با به‌کارگیری فناوری است. موج سوم تحقیقات بازاریابی نه‌تنها الگوی نوینی برای به‌کارگیری اطلاعات ارائه می‌کند، بلکه دریافت بنیادینی از نقش تحقیقات بازاریابی در کمک به تصمیمات را نیز فراروی مدیران قرار می‌دهد. در موج سوم، بازاریابی از تصمیم‌گیری بر اساس اطلاعات به تصمیم‌گیری بر مبنای سیستم حرکت می‌کند. فناوری ‌رایانه‌ای که انگیزاننده اصلی موج سوم است، سازگاری بیشتر اطلاعات بازاریابی با نیازهای فرایند برنامه‌ریزی بازار را فراهم می‌آورد. می‌توانیم تبادل اطلاعات و تعامل بهتری میان پژوهشگران بازاریابی و مدیران بازاریابی ایجاد کنیم که این امر سبب برپایی پایگاه اطلاعاتی یگانه‌ای می‌شود که کارشناسان و خبرگان همان رسته را به کار می‌گیرد [1]. با آغاز موج چهارم و لازمه‌ همسو شدن با این تغییرات پرسرعت، توجه بسیار زیادی معطوف بازاریابی نسل سوم و چهارم شده است. ما در این پژوهش بر آن شدیم تا ضمن پرداختن به تغییرات دنیای جدید، این‌ بار توجه خود را صرفاً معطوف به "تحقیقات بازاریابی" موج جدید کنیم و با جمع‌آوری اطلاعات مختلف، تحلیل آن‌ها و نگارش بخش‌های مختلف موج جدید تحقیقات بازاریابی، که توجه زیادی به آن‌ها نشده است، منبع اطلاعاتی مناسبی در این زمینه، برای مدیران خصوصاً مدیران بازاریابی، فراهم نماییم.
 
متن کامل [PDF 220 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: 1398/8/19 | پذیرش: 1398/8/19 | انتشار: 1398/8/19

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.