دوره 30، شماره 316 و مهر و آبان - ( 8-1398 )                   جلد 30 شماره 316 و مهر و آبان صفحات 35-28 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1273 مشاهده)
مدیریت تداوم کسب‌و‌کار (BCM) در جهت پاسخ به نوسانات محیط کسب‌و‌کار، افزایش رقابت جهانی، و تأثیر انتخاب مشتریان به طور مداوم و سریع در حال تکامل است. این عوامل فشار، محرک‌‌هایی هستند تا در هربخش بر اساس انعطاف‌‌پذیری و سرعت پاسخگویی به مشتریان مجدداً خودشان را در جهت بهبود تغییر دهند و رقابت کنند. تأثیر فراگیر فناوری‌‌ها و مفاهیم مدیریت ناب باعث تحول بیشتر در نحوه انجام کسب‌و‌کار در شرکت‌‌ها شده است. اگرچه ارزش مدیریت تداوم کسب‌و‌کار در برنامهریزی شغلی به طور گستردهای قابل درک است، مدیران هنوز بر این عقیده هستند که این یک عملکرد تخصصی است که به فعالیتهای روزمره در رابطه با امکانات استراتژیک می‌‌پردازد. چنین ذهنیتی می‌‌تواند در تحولات اولیه شرکتها به عنوان یک توانایی فنی قوی رهگیری شود، که زیربنایی قابل اطمینان بودن محصول و خدمات اصلی شرکت است.
این موضوع علمی در حال حاضر در وضعیتی از شیوع با گسترش تعداد مدیران که در تلاش برای شکستن مرزها در جهت پیاده‌‌سازی تداوم کسب‌و‌کار در سطح شرکتشان هستند، قرار دارد. هرچند این تلاش مشتاقانه ممکن است محدود به اثری ناچیز شود، مگر اینکه این مدیران بتوانند نتایج مثبت قابل توجهی در قابلیت‎های به وجود آمده در سطح خدمات یا کسب‌و‌کار را نشان دهند. در این مقاله ابتدا به یک طرح کلی از چالش‌‌های ایجاد تداوم کسب‌و‌کار به عنوان یک عامل موفقیت حیاتی که عملکرد کسب‌و‌کار را پشتیبانی می‌‌کند، خواهیم پرداخت. سپس یک روش سه مرحله‌‌ای افزایشی را برای معرفی این موضوع در سطوح فعالیتهای مختلف شرکت ارائه خواهیم کرد.
هدف این است که تداوم کسب‌و‌کار به عنوان یک نیروی محرک اصلی در شرکت شما ایجاد شود که به توسعه استراتژی‌‌های موفق و تعالی مدیریت کمک ‌‌کند.
متن کامل [PDF 272 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: 1398/10/11 | پذیرش: 1398/10/11 | انتشار: 1398/10/11

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.