دوره 30، شماره 317 و آذر و دي - ( 10-1398 )                   جلد 30 شماره 317 و آذر و دي صفحات 58-55 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1307 مشاهده)
 مدیریت زمان به بهترین استفاده ممکن از زمان و انجام کار درست در زمان مناسب اشاره می‌کند. مدیریت خوب زمان نقش اساسی در اتمام کارها در چارچوب زمانی مقرر بازی می‌کند و همچنین بهره‌وری شخصی را افزایش می‌دهد .در سازمان نیز، کارکنان برای رسیدن به اهداف، زودتر از موعد و شناخته شدن باید یاد بگیرند که زمان را به خوبی مدیریت کنند. کارمندی که ارزش زمان را درک کند هرگز از کار خسته نمی‌شود و از هر لحظه بسیار لذت می‌برد. طبق تعریف فرایند سازماندهی و برنامه‌ریزی در ارتباط با چگونگی تقسیم زمان در دسترس بین فعالیت‌های مشخص را "مدیریت زمان" می‌نامند .زمان ارزشمندترین سرمایه موجود نزد هر فرد، گروه و سازمان است که با دیگر سرمایه‌ها به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. اینک به نظر می‌رسد تنها سرمایه در اختیار انسان زمان است و بس، زیرا تولید پول، ماشین و فناوری و حتی انسان وابسته به صرف وقت و تأمین زمان می‌باشد و تنها سرمایه غیرقابل خریداری و غیرقابل تولید، زمان است. یکی از مسائل پیش‌رو در سازمان‌ها برای پاسخگویی مؤثر و بهنگام به محیط متغیر بیرونی مدیریت زمان سازمانی است. با توجه به موارد مذکور شایان ذکر است؛ شرکت Bain & Company‌ از سال 1993 تاکنون، مدیران را در سراسر جهان از نظر ابزارهای مدیریتی مورد استفاده و چگونگی اجرای اثربخش این ابزارها مورد بررسی قرار داده است. در سال 2018‌، نتایج این تحقیق که در پاییز 2017 صورت گرفته، منتشر شده است. مدیریت زمان سازمانی به عنوان بیستمین ابزار از 25 ابزار مدیریتی است که این شرکت در نتایج تحقیق خود منتشر کرده است. آن چه در ادامه می‌آید تشریح این ابزار جهت استفاده مدیران کشور است.
متن کامل [PDF 189 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت اطلاعات
دریافت: 1398/11/23 | پذیرش: 1398/11/23 | انتشار: 1398/11/23

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.