دوره 30، شماره 318 و بهمن-اسفند - ( 12-1398 )                   جلد 30 شماره 318 و بهمن-اسفند صفحات 28-23 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1731 مشاهده)
تدوین یک استراتژی کارآمد با تغییر آنچه در اتاق استراتژی روی می‌دهد آغاز می‌شود.
بسیاری از جلسات تدوین استراتژی با یک فراخوان آغاز می‌شوند. این فراخوان سرآغاز صرف ماه‌ها وقت مدیران برای جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها، مطالعه بازار برای شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها و طراحی پاسخ‌های مناسب است. طی جلساتی که به دنبال این اقدامات برگزار می‌شود، مدیرعامل سکان هدایت گفتگوها را در دست می‌گیرد، مدیران واحدها برای کسب منابع با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و سرانجام از خلال بحث‌ها استراتژی ظهور می‌کند که با قطعیت میزانی از رشد را پیش‌بینی می‌کند و برای اجرای آن بودجه‌ای تنظیم می‌شود، اما سپس در ادامه هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
حال سؤال این است که در راستای تسهیل انجام اقدامات مؤثر و تعیین‌کننده، تیم مدیریت چه گام‌هایی می‌تواند بردارد و در عین حال چگونه می‌تواند از مسائل حاشیه‌ای، انگیزه‌های شخصی و سوگیری‌های ذهنی بکاهد. تحقیقات و تجربیات نشان می‌دهد که هشت تغییر مشخص می‌تواند کیفیت گفتگو درباره استراتژی، گزینه‌ها و نتایج حاصله را به میزان قابل ملاحظه‌ای بهبود دهد. برای اعمال این هشت تغییر می‌توانید از روز اول هفته دست به کار شوید. این هشت تغییر، همراه با هم، به شما این امکان را می‌دهند تا آنچه در اتاق استراتژی‌تان روی می‌دهد را تغییر دهید و نامه‌نگاری‌ها و کاغذبازی‌های تشریفاتی و بی‌حاصل را حذف کنید.
متن کامل [PDF 250 kb]   (3 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: 1399/4/21 | پذیرش: 1399/12/10 | انتشار: 1399/12/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.