گفتگوهای مدیران با کارکنان همیشه توصیه شده و همواره مفید و راهگشاست، اما در دو مقطع، بیشتر به آن اشاره و بر آن تاکید شده است. اول، گفتگو در ابتدای دوره/سال/فصل/ماه که میتواند اهداف را روشن کند، به برنامهها وضوح ببخشد، به اتخاذ تصمیمات بهتری بینجامد و توافق بیشتری را موجب شود و دوم در انتهای دوره که به جمعبندی اقدامات و ارزیابی عملکردها و رفتارهای گذشته کمک میکند و راه را برای عملکردهای بهتر در آینده نشان میدهد. گفتگوی اول آیندهنگر و آیندهساز و دومی گذشتهنگر و تجربهاندوز است.
این دو موقعیت زمانی را نقاط تماس استراتژیک مینامند و به مدیران توصیه میکنند که از این فرصتهای سرنوشتساز برای ارزیابی گذشته و طراحی آینده مطلوب استفاده کنند.
به پایان سالی و آغاز سالی دیگر نزدیک میشویم و به نظر میرسد فرصت مغتنمی در اختیار مدیران سازمانهاست تا با استفاده از آن، سال دشوار جاری را نقادانه ارزیابی کنند و سال دشوارتر پیش رو را با تدبیر و سیاستهای مدیریتی موثرتری آغاز نمایند.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مدیریت منابع انساني دریافت: 1399/4/22 | پذیرش: 1399/12/10 | انتشار: 1399/12/10