دوره 31، شماره 322 - ( 12-1399 )                   جلد 31 شماره 322 صفحات 77-77 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (504 مشاهده)
وقتی صحبت از مدیریت می‌شود، بحثی با جنبه نسبتاً عمومی مطرح است به طوری که زمانی که از مدیریت در یک سازمان یا بنگاه اقتصادی و یا بخش خصوصی و یا حتی اداره دولتی، صحبت می‌شود، منظور عملکرد جامع این‌گونه مراکز است. اگر سازمان‌هایی این‌چنین و مراکزی با این مشخصات، عملکرد قابل قبولی از خود به منصه ظهور برسانند، چنین عنوان می‌شود که این دستگاه یا بنگاه از مدیریت شایسته‌ای برخوردار بوده است. حال شاید نقش تعدادی از کارگران و یا کارمندان و یا افراد پشتیبانی در موفقیت این بنگاه موثر بوده و ممکن است سهمی را مدیران میانی، سرپرستان و در نهایت مدیریت ارشد ایفا کرده باشد. لذا در این یادداشت نویسنده در این تفکیک میزان عوامل اثرگذار را مورد توجه قرار داده است و فقط در هنگامی که مدیریت ارشد شامل اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل ایفای نقش می‌نماید و مقصود اثر تصمیماتی است که به عهده این دسته از مدیران محول شده است، موضوع مدیر یا مدیران برجسته می‌باشد و این افراد در مسیر تجربه و تحلیل قرار گرفته و مشخص می‌شود که در راس هرم، اشخاصی با چه عناوینی و چگونه عمل کرده و یا در چه زمینه‌هایی اتخاذ تصمیم نموده‌اند.
متن کامل [PDF 147 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: 1400/2/29 | پذیرش: 1399/12/10 | انتشار: 1399/12/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.