دوره 31، شماره 322 - ( 12-1399 )                   جلد 31 شماره 322 صفحات 76-71 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (637 مشاهده)
فناوری همیشه انقلابی در نحوه کار و زندگی ایجاد کرده است. کامپیوتر، تلفن و ... از جمله فناوری‌‌هایی هستند که امکان تجربه زندگی راحت‌‌تر و کارآمدتری را برای مردم فراهم کرده‌‌اند. واقعیت افزوده گام بعدی در این سفر است؛ واقعیت افزوده چیزی فراتر از یک نوآوری است. این فناوری یکی از نیروهای محرکه نوآوری‌‌های فروش و بازاریابی و یکی از روندهای رو به رشد صنعت خرده‌فروشی طی دهه آینده است. واقعیت افزوده شامل ترکیب تصویر دنیای واقعی با تصویر تولید شده توسط کامپیوتر است؛ بدین صورت که با استفاده از کامپیوتر و با کمک سنسورهایی که صدا و تصویر اطراف شما را دریافت می‌‌کنند، اشیاء و عناصر مجازی را به دنیای اطراف شما اضافه می‌‌کنند. به عبارت دیگر، واقعیت افزوده، داده را از جهان فیزیکی می‌‌گیرد و با داده‌‌های ابزارهای دیجیتالی ترکیب کرده و کاربر را با واقعیت محض مواجه می‌‌کنددر حقیقت، واقعیت افزوده لایه دیجیتالی از محتوا است که از زاویه دید دوربین موبایل، تبلت، وب‌کم، عینک و. . . روی دید کاربر قرار می‌‌گیرد و به این طریق اطلاعات و یا اشیاء جدیدی را به محیط واقعی اضافه می‌‌کند. این لایه در مواردی می‌‌تواند در تعامل با کاربر باشد و دستوراتی را از محیط واقعی دریافت نماید. واقعیت افزوده یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS می‌باشد ایجاد می‌شود.
متن کامل [PDF 219 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: 1400/2/29 | پذیرش: 1399/12/10 | انتشار: 1399/12/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.