دوره 31، شماره 322 - ( 12-1399 )                   جلد 31 شماره 322 صفحات 36-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (494 مشاهده)
شاید امروز هیچ موضوعی به اندازه بهبود کارایی نوآوری در دستور کار مدیران ارشد نباشد. شما چه در یک کسب‌و‌کار مدرن بر پایه فناوری همچون صنایع دارویی و الکترونیکی مشغول باشید و چه در یک بخش تولیدی صنعتی مانند صنعت اتومبیل، رشد مجموعه شما در دنیای سرشار از رقابت، منوط به انجام فعالیت‌های نوآورانه در جهت تولید محصولی نوآور خواهد بود. بقای بنگاه‌ها در دنیای رقابتی امروز وابسته به قابلیت‌شان در پیش‌بینی نیازهای آینده، پیش‌بینی رشد تکنولوژی و قدرت نوآوری‌شان در محصولات و فرآیندهای جدید و یا بهبود محصولات موجود جهت افزایش کارایی و کاهش هزینه‌های تمام شده برای دسترسی به بازارهای جدید و نهایتاً افزایش توان رقابت است.
در این نوشتار برای تفهیم بیشتر و بهتر مقوله نوآوری در شرکت‌هایی که زمانی جزء برترین برندهای کشورمان بوده اند، یک محصول قدیمی اما پرفروش ایرانی در دهه‌های گذشته مانند رادیوی دو موج پارس و یک نگاه مدیریتی موفق بین‌المللی مانند اپل را در کنار هم قرار داده‌ایم تا بتوانیم با بهره‌گیری از این نگاه مدیریتی موفق، ریشه‌های این افول را آشکار سازیم.
متن کامل [PDF 167 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: 1400/3/2 | پذیرش: 1399/12/10 | انتشار: 1399/12/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.