چرخه برنامهریزی کوتاهتر، اهداف تقلیل هزینه بیشتر و مدلهای کاری ترکیبی درحال تعریف هستند تا سازمانها چگونگی انجام وظایف اداری، عمومی و فروش خودرا در سال 2021 و پس از آن مورد بازبینی مجدد قرار دهند.
با ادامه روند همه گیرشدن COVID-19، به روشنی میتوان دریافت که رهبران باید وظایف عمومی، اداری و فروش (SG&A) خود را فراتر از برنامههای بلندپروازانه مدیریت هزینه قرار داده و آنها را مجدداً مورد بازبینی قرار دهند. برای بسیاری از شرکتها، همهگیری همانند کاتالیزور ایجاد تغییرات تحولآفرین در مدلهای عملیاتی بوده است و روشهایی که در بدو امر به ظاهر موقت به نظر میرسیدند، هماکنون به روشهای جدید کاری مبدل شده اند. علاوه بر این، با توجه به سرعت و مقیاس تغییر ماهیت اثرات همهگیری و با آنکه انجام واکسیناسیون ساکنان برخی از مناطق جهان را امیدوار کرده است، اما گونههای جدید ویروسها نگرانیهای بسیاری را افزایش داده است و بر همین اساس سازمانها تعدد دفعات پیشبینیهای خود نسبت به آینده را افزایش داده و در عین حال چرخه برنامهریزیهای خود را کوتاهتر ساختهاند. انجام چنین کارهایی به آنها این امکان را داده است تا در مواجهه برای تعیین سناریوهای چندگانه و بودجهبندی برای انجام فعالیتهایشان انعطافپذیری بیشتری داشته باشند و بهتر بتوانند نوسانات محیطی را مدیریت نمایند.
در چنین شرایطی داشتن نیروی کار پراکنده و رو به تکامل به طور همزمان یک چالش محسوب میگردد. مدلهای کاری آینده احتمالاً به صورت مدلهای کاری ترکیبی خواهند بود و سازمانها ناچارند تا روشهای محافظتی جدیدی را برای مقابله با خطرات ناشی از کار حضوری و دورکاری ایجاد نمایند. همانطور که انتقال از کارحضوری به دورکاری در ابعاد و حجم وسیعی درحال جریان است، رهبران نیز موج بعدی اتوماسیون و گذر به فضای جدید دیجیتالی را - چه برای تیمها و چه برای مشتریان خود - آغاز نمودهاند. همچنین برنامههای سال 2021 بر اهداف تجدید مهارت نیروی کار فعلی و تغییر سرمایهگذاریها به سمت کانالها و ابزاردیجیتال متمرکز شدهاند.
ما وجود این روندها را از طریق دریافت پالسهای حاصل از نظرسنجیهای اجرایی در سطح جهانی دریافت نمودهایم. پاسخدهندگان گزارش نمودهاند که بر روی افزایش اهداف کاهش هزینه، اصلاح سریع مدلهای عملیاتی و تعریف مجدد اولویتهای وظیفهای در حال کار هستند. این نظرسنجی کلی به صورت شش ماهانه انجام میشود که جدیدترین یافتههای آن در آگوست 2020 منتشر شد. آخرین تکرار این نوع از نظرسنجیها در سه ماهه اول سال 2021 و از مدیران عملیاتی در طیف گستردهای از صنایع و عملکرد آنها با توجه به نحوه تفکرشان در مورد سال آتی و آینده ( SG&A) به عمل آمده است.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
استراتژی و تحول دریافت: 1400/5/13 | پذیرش: 1399/12/10 | انتشار: 1399/12/10