دوره 32، شماره 323 - ( 5-1400 )                   جلد 32 شماره 323 صفحات 73-71 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

نبود آینده نگری یعنی... از عرش به فرش!. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1400; 32 (323) :71-73

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-4239-fa.html


چکیده:   (714 مشاهده)
آیا کسی می­تواند نوکیا را با یک میلیارد کاربر، از تخت پادشاهی به زیر کشد؟ این عنوان یکی از مهمترین تیترهای مندرج بر روی جلد نشریه فوربز در سال ۲۰۰۷ بود! در آن سال­ها شاید کسی به ذهنش حتی خطور نمی­کرد که روزی نوکیایی دیگر وجود نخواهد داشت. نوکیا، غول بزرگ و قدرتمند حوزه مخابرات، به خاطر سخت‌افزار و شارژدهی بالای باتری محصولاتش در بین کاربران تلفن همراه بسیار شناخته شده بود. اگر برخی از شرکت های قدرتمند قدیمی را بررسی کنیم، می‌بینیم آنها در یک بازه زمانی اوج گرفته‌اند و به یکباره از تاریخ صنعت و تکنولوژی محو شده اند. کم نیستند شرکت‌هایی که دچار چنین سرنوشت مشابهی شدند. وجه مشترک و دلیل اصلی این ناکامی بزرگ چیست؟ چرا موفقیت های آنها تا سالیان سال ادامه نداشت؟ آیا می بایست بعد از طی نمودن قله‌های موفقیت برای یک برند، منتظر شکست آن باشیم؟ در بیشتر موارد، افراد داستان موفقیت شرکت‌های بزرگ را می‌خوانند اما درباره بزرگترین شکست‌ها چطور؟ چرا بسیاری از شرکت‌های بزرگ با از دست دادن فرصت‌ها و نیروی کار شایسته، میلیون‌ها دلار ضرر کرده‌اند؟ در این مقاله قصد داریم به یکی از مهمترین عوامل سقوط یک برند بپردازیم.
متن کامل [PDF 106 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: 1400/5/13 | پذیرش: 1400/5/10 | انتشار: 1400/5/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb