دوره 22، شماره 238 - ( 12-1390 )                   جلد 22 شماره 238 صفحات 77-74 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

بابایی علی اکبر. بیزنس مدل های شاهکار (نشست خانه مدیریان) . ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1390; 22 (238) :74-77

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-44-fa.html


، babaie@imi.ir
چکیده:   (6095 مشاهده)
مدلهای کسب و کار شرکتها یکی از عوامل اصلی تعیین کننده میزان موفقیت آنهاست. این مدلها که در واقع چارچوبی برای کسب درآمد هستند، به سه پرسش کلیدی درمورد شرکتها پاسخ می دهند: کدام فعالیتها، چگونه و چهقت باید انجام شوند؟ پاسخ درست به این پرسشها منجر به عملکرد مناسب شرکتها و ارائه مزایای مطلوب به مشتریان می شود و در نهایت، سود را برای شرکت به ارمغان می آورد. با توجه به تنوع مدلهای کسب و کار و ویژگیهای هر یک، بیان تمام مدلها در یک مجموعه غیرممکن است، اما یافتن عناصر اصلی تاثیرگذار بر یک مدل کسب و کار و تحت کنترل داشتن آنها، فرایند طراحی یک مدل کسب و کار مناسب را تسهیل می کند. با توجه به اهمیت نقش مدلهای کسب و کار در میزان توفیق و توسعه بنگاهها خانه مدیران سازمان مدیریت صنعتی در نشستی با حضور مدیران اجرایی سازمانها و بنگاههای اقتصادی، جایگاه و اهمیت این مدلها را با سخنرانی آقای عطاءالله همایون، مشاور مدلهای کسب و کار و مدرس دانشگاه تهران، مورد بررسی قرار داد.
     
نوع مطالعه: كاربردي |
دریافت: 1391/2/17 | پذیرش: 1392/4/15 | انتشار: 1392/4/15

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb