دوره 22، شماره 234 - ( 8-1390 )                   جلد 22 شماره 234 صفحات 46-40 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

صدرالدینی محمد هادی، نامدارزادگان مهدی. عرصه کسب و کار و آمادگی الکترونیک. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1390; 22 (234) :40-46

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-95-fa.html


، sadredin@shirazu.ac.ir
چکیده:   (6593 مشاهده)
آمادگی الکرونیک به عنوان یک مفهوم نسبتا جدید، در اثر رشد فزاینده نفوذ اینترنت در جهان و همچنین پیشرفتهای چشم گیر در استفاده از فناوری اطلاعات در کسب و کار، صنعت، خدمات، آموزش و سایر زمینه ها، توجه بسیاری از کشورها را به خود جلب نموده است. در این تحقیق ضمن بررسی مدلهای موجود ارزیابی آمادگی الکترونیکی، ابتدا با توجه به شرایط بنگاههای کوچک و متوسط حوزه صنعت و معدن استان بوشهر، مدلی شامل دو بعد ارتباطات و مدیریت و منابع انسانی توسعه داده شد. در این مدل بعد ارتباطات دارای مراحل شروع، حضور بهنگام، مبادله و تحول است و بعد مدیریت و منابع انسانی دارای مراحل اقدامات اولیه، برنامه ریزی، محقق شدن، نهادینه شدن و بهینه سازی است. سپس از طریق پرسشنامه اطلاعات مورد نیاز مدل برای ارزیابی آمادگی الکترونیک بنگاهها، از 20 بنگاه نمونه توسط خود محقق جمع آوری شد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که امتیاز آمادگی الکترونیک بنگاهها در بعد ارتباطات مدل 0.81از 1 و در بعد مدیریت و منابع انسانی 0.52 از 1 می باشدکه براساس مدل درجه 2 و آماده ورود به مرحله توسعه درجه 2 می باشد. به منظور کمک به افزایش میزان آمادگی الکترونیک بنگاهها در بعد ارتباطات ...
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: 1391/2/31 | پذیرش: 1393/6/17 | انتشار: 1393/6/17

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb