دوره 22، شماره 234 - ( 8-1390 )                   جلد 22 شماره 234 صفحات 55-51 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

نخچیان علی. درگیری کالا چیست؟. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1390; 22 (234) :55-51

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-96-fa.html


چکیده:   (5124 مشاهده)
مدیران بازاریابی و بازاریابان، بایستی تلاش کنند که نیازهای پنهان مصرف کنندگان را آشکار نمایند. آنها می بایست میزان اهمیتی را که فرد برای یک محصول و مزایای آن در یک موقعیت خاص قایل است شناسایی کرده و با اطلاعات قبلی در مورد مفهوم درگیری کالا در جهت بهبود و ارضای محصول و بازاریابی آن برآیند. بسیاری از ترفیعات فروش به خاطر افزایش سطح درگیری طراحی شده است. سطح درگیری مصرف کننده مهم ترین عامل تعیین کننده در تصمیم گیری مصرف کننده است. در خرید محصولات کم درگیری معمولا مصرف کنندگان تا زمانی که وارد فروشگاه نشوند به خواسته خود پی نخواهند برد و همچنین خود را زیاد مشغول جستجوی اطلاعات یا تفکر در مورد محصول نمی کنند در نتیجه به منظور جلی توجه مصرف کنندگان نسبت به کالای کم درگیری بایستی بازاریابان از اعطای کوپن، محرک‌های درون فروشگاهی و طراحی بسته بندی و از تکرار تبلیغات تلویزیونی استفاده کنند.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: 1391/2/31 | پذیرش: 1393/6/17 | انتشار: 1393/6/17

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb