RT - Journal Article T1 - JF - Tadbir YR - 2015 JO - Tadbir VO - 26 IS - 276 UR - http://tadbir.imi.ir/article-1-2870-fa.html SP - 33 EP - 36 AB - تجربه یکی از مهمترین مربیان زندگی افراد محسوب میشود. حتی اندیشمندانی مانند ارسطو به این امر تأکید داشته اند که تقوا، مسائل اخلاقی و شجاعت از طریق تمرین و خوگیری قابل یادگیری هستند. تئوریهای حوزه آموزش و یادگیری، کودکان و بزرگسالان را یادگیرندگان فعالی قلمداد میکنند که خود را از طریق تجارب زندگی توسعه میدهند. در مطالعات سازمانی نیز درسهای مبتنی بر تجربه بر کارآموزی کارکنان، توسعه رهبری و یادگیری تیمی و یادگیری سازمانی توجه دارند. از این رو، درسهای حاصل از تجربه یکی از عوامل اصلی توسعه، رشد و یادگیری در سطوح سازمانی، گروهی و فردی محسوب میشوند. در هر تجربه ای، گروهی از مردم درسهای ارزشمندی یاد میگیرند. افراد دیگری در همان تجربه، مطلبی نمی آموزند و یا در مواردی حتی درسهای اشتباهی کسب میکنند. توانایی یادگیری از تجربه، بعضی از افراد را قادر میسازد تا شرایط تفوق سازمانشان را در موقعیتهایی که تغییر و پویایی، هنجاری جدید است و یادگیری یک مزیت استراتژیک پایدار LA eng UL http://tadbir.imi.ir/article-1-2870-fa.html M3 ER -