@ARTICLE{, author = {}, title = {}, volume = {26}, number = {281}, abstract ={چابکی به معنای توانایی پاسخگویی، واکنش سریع و موفقی تآمیز به تغییرات محیطی است. این تغییر محیطی م یتواند تغییرات تکنولوژیک و کاری یا تغییر نیاز مشتری باشد. واژه )چابک( توصی فگر سرعت و قدرت پاسخگویی در هنگام مواجهه با رویدادهای داخلی و خارجی سازمان است. پیشبرد سازمان به سوی اهداف کاری، خدمات رسانی بهتر و افزایش کارایی سازمان را م یتوان از جمله اهداف چابکی سازمان دانست. با تمام مطالعات انجام شده در خصوص فناوری تولید پیشرفته، تی مهای کاری و توانمندسازی و کیفیت، هنوز کار تجربی اندکی روی موضوع چگونگی دستیابی سازما نها به چابکی که موفقیتشان را قطعاً تضمین م یکند انجام شده است. شاید به علت ماهیت بلندمدت بعضی خصوصیات سازمانی مثل فرهنگ و فرایندها، پژوهشگران تمایل دارند که اساساً بر جنبه فنی یا کمّی چابکی سازمانی تمرکز کنند. یک سازمان زمانی چابک خواهد بود که به واسطه اهرم کردن دانش و همکاری داخلی و با دیگر سازما نها قادر به هماهنگی باشد و به صورت سریع و کارا همه منابع مورد نیاز را خلق، تولید، تحویل و پشتیبانی کند ] 4[. امروزه سازما نها به دلیل کوتا همدت بودن فرصت بازار، غیرقابل پی شبینی بودن تغییرات مداوم سطح بازار و بهره گیری از فرص تها نیازمند چابکی هستند. }, URL = {http://tadbir.imi.ir/article-1-3095-fa.html}, eprint = {http://tadbir.imi.ir/article-1-3095-fa.pdf}, journal = {TADBIR, A MONTHLY MAGAZINE ON MANAGEMENT}, doi = {}, year = {2016} }