TY - JOUR T1 - TT - گفتگو: مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی: کیفیت مدیریت، پیش نیاز مدیریت کیفیت JF - Tadbir JO - Tadbir VL - 26 IS - 282 UR - http://tadbir.imi.ir/article-1-3145-fa.html Y1 - 2016 SP - 10 EP - 12 N2 - فرهنگ کیفیت زیرمجموعه ای از فرهنگ سازمانی به شمار می آید که هدف آن ارتقای مستمر کیفیت است. فرهنگ کیفیت شامل دو بخش روانشناختی/ فرهنگی و فرایندهای رسمی بهبود کیفیت است. جنبه روانشناختی فرهنگ کیفیت را میتوان در سطح فردی و جمعی مورد نظر قرار داد. همچنین فرایندهای رسمی کیفیت دربردارنده فرایند تعریف کیفیت، الگوسازی، تدوین ابزار اندازه گیری و نیز فرایند گردآوری داده ها، اطلاعات، قضاوت درباره کیفیت، تدوین گزارش و بالاخره اقدام برای بهبودی و تضمین کیفیت است . در مصاحبه با دکتر محمدعلی محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، ابتدا به فرهنگ کیفیت و نقش آن در سازمان، مجموعه باورها، ارزشها، گرایشها، انتظارات و امور مشترکی که مدیریت و سایر کارکنان یک سازمان لازم است نسبت به فرایند بهبود مستمر کیفیت سهیم باشند اشاره شده است. سپس ضرورت تعهد مدیران سازمان در قبال دستیابی به کیفیت و فرایند ارزیابی درونی و برونی و سرانجام نقش منابع انسانی در کیفیت، در سازمانهای دولتی و بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته است . M3 ER -