TY - JOUR T1 - TT - نوآوری در شرکت های کوچک و متوسط (مطالعه موردی ترکیه) JF - Tadbir JO - Tadbir VL - 26 IS - 283 UR - http://tadbir.imi.ir/article-1-3244-fa.html Y1 - 2016 SP - 49 EP - 55 N2 - امروزه، شرکت های کوچک و متوسط سهم عمده ای را در اشتغال و صنعت کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته تشکیل می دهند. شرکت های کوچک و متوسط 25 درصد سازمان های OECD را تشکیل میدهند و 35 درصد صادرات آسیا متعلق به این شرکتهاست. بنگاه های کوچک و متوسط، در واقع، حاصل اندیشه ای نو برای تولید هستند که معمولاً از سوی افراد کارآفرین که از تخصص های خاصی برخوردارند، فعال میشوند. این مؤسسات دارای ابعاد گسترده در تولید و ارتقای محصول هستند، اما برای تداوم کار به مجموعه ای همگن از بازاریابی، مدیریت، افزایش سرمایه، ارتقای فناوری و ... نیاز دارند که محدودیت های ساختاری از موانع اصلی برای برطرف کردن این نیازها محسوب میشود. شرکت های کوچک و متوسط به خاطر سهم عمده ای که در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی دارند، بیش از پیش مورد توجه سیاست گذاران کشورها قرار گرفته اند. یکی از وجوه علاقه سیاست گذاران به کسب وکارهای کوچک و متوسط این است که آن ها موتور نوآوری هستند. به همین خاطر است که کشورها در حال ایجاد زیرساخت ها و برنامه های حمایتی برای مشکلات نوآوری کسب وکارهای کوچک و متوسط میباشند. M3 ER -