@ARTICLE{, author = {}, title = {}, volume = {32}, number = {323}, abstract ={همه افراد در زندگی خود با طیف وسیعی از اخبار مواجه هستند که به دلیل محتوای بد یا ناخوشایند، از مخابره آنها هراس دارند. ارائه یک خبر بد زمانی که در محیط کاری اتفاق می‌افتد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مخابره اخبار بد به عنوان یکی از وظایف مهم اما مغفول مانده مدیران، نیازمند کسب مهارت و تمرین است. روش‌های مختلفی همچون تکنیک ساندویچ و دستورالعمل اسپایکز که ریشه در حوزه‌های مربوط به درمان و پزشکی دارند پیشنهاداتی ارائه نموده تا با رعایت آنها، تبعات مخابره اخبار بد برای مخابره‌کننده و دریافت‌کننده خبر کاهش یابد. در این پژوهش بر این نکته تأکید شده است که هرچند فراهم کردن مقدمات از یکسو و انجام اقداماتی پسینی از سوی دیگر در مخابره اخبار بد مهم هستند اما خود محتوای خبر بد نیز می‌بایست مورد توجه بیشتر قرار گیرد. همچنین با انتقاد از روش ساندویچ که با مخلوط نمودن اخبار بد با مقدمات و اقدامات پسینی مثبت سعی در آن نموده که ناخوشایندی اخبار، کمتر جلوه نماید، با تمرکز بر مثبت‌گرایی و به طور خاص رفتار سازمانی مثبت و سرمایه روانشناختی و مؤلفه‌های آن یعنی خودکارآمدی، خوش‌بینی، امید و تاب‌آوری، توصیه‌هایی پیرامون چگونگی ساماندهی محتوای اخبار بد با نگاه مثبت ارائه شده است. }, URL = {http://tadbir.imi.ir/article-1-4229-fa.html}, eprint = {http://tadbir.imi.ir/article-1-4229-fa.pdf}, journal = {TADBIR, A MONTHLY MAGAZINE ON MANAGEMENT}, doi = {}, year = {2021} }