@ARTICLE{, author = {}, title = {}, volume = {25}, number = {263}, abstract ={رفتار و عملکرد کارکنان از موضوعات جدی مورد علاقه و مورد پیگیری همه مدیران و سرپرستان است. موفقیت سازمان ها در انجام مأموریت ها و دستیابی به اهدافی که دارند تا حدود بسیار زیادی در گرو رفتارها و عملکردهای کارکنان آنهاست. به همین دلیل است که باید ریشه های این رفتار و عملکرد را شناخت، عوامل مؤثر بر آ نها را یافت، رفتار وعملکرد کارکنان را ارزیابی کرد و شیوه های مؤثر و مبتکرانه‌ای برای بهبود رفتار و ارتقای عملکرد کارکنان طراحی کرد و به کار گرفت. آمارهای حاصل از مطالعات و پژوهش‌های متعدد در جهان حاکی از آن است که درصد کمی از کارکنان با همه وجود خود کار می‌کنند و همه توان و تلاش خود را در قالب رفتارها و عملکردهای مطلوب و رضایت‌بخش صرف موفقیت سازمانشان می‌کنند. به عبارت دیگر، هنوز بخش قابل توجهی از توانایی و تمایل بالقوه کارکنان وجود دارد که فعلیت پیدا نکرده و در قالب رفتار و عملکرد بروز نیافته است. در این مورد که چه عواملی بر رفتار وعملکرد کارکنان مؤثر است، نظرات و دیدگاه‌های مختلف و متنوعی وجود دارد.دریافت متن کامل }, URL = {http://tadbir.imi.ir/article-1-2057-fa.html}, eprint = {http://tadbir.imi.ir/article-1-2057-fa.}, journal = {TADBIR, A MONTHLY MAGAZINE ON MANAGEMENT}, doi = {}, year = {2014} }