TI - PT - JOURNAL ARTICLE TA - Tadbir JN - Tadbir VO - 23 VI - 251 IP - 251 4099 - http://tadbir.imi.ir/article-1-1130-fa.html 4100 - http://tadbir.imi.ir/article-1-1130-fa. SO - Tadbir 251 AB  - صنعت مشاوره نیز مانند همه‌ صنایع دیگر شامل مجموعه‌ای از بنگاه‌ها است که تلاش می‌کنند تا در رقابت با یکدیگر، سهم بیش‌تری از بازار و پروژ‌ه‌های موجود در آن را به‌دست بیاورند. علاوه بر بنگاه‌های موجود به‌دلیل جذابیت‌های ذاتی صنعت مشاوره هر ساله بنگاه‌های دیگری نیز وارد این صنعت می‌شوند. اما با وجود این رقابت شدید، بخش اعظمی از بازار صنعت مشاوره در اختیار چند بنگاه‌ محدود قرار می‌گیرد و بسیاری از بنگاه‌های تازه‌وارد نیز عملاً با شکست در رقابت با بازیگران برتر بازار، مجبور به ترک صحنه می‌شوند. چه چیزی باعث برتری بنگاه‌های برتر در برابر دیگران می‌شود؟ چرا برخی از بنگاه‌‌های مشاور تا این حد موفق‌اند؟ چه چیزی باعث برنده شدن آن‌ها در رقابت با دیگران می‌شود؟ پیش از پاسخ‌گویی به این پرسش‌ها باید توجه شود که صنعت مشاوره، یک کسب و کار پروژه محور است. بنابراین عوامل موفقیت بنگاه‌های مشاور نیز با اجرای موفق پروژه‌ها دارای ارتباطی نزدیک هستند. با توجه به این نکته مهم در این مقاله، برخی عوامل کلیدی موفقیت بنگاه‌های مشاور در صنعت مشاوره بررسی می‌شوند.دریافت متن کامل CP - IRAN IN - LG - eng PB - Tadbir PG - 86 PT - Applicable YR - 2013