%0 Journal Article %T %J TADBIR, A MONTHLY MAGAZINE ON MANAGEMENT %V 23 %N 251 %U http://tadbir.imi.ir/article-1-1132-fa.html %R %D 2013 %K %X یکی از اهداف چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404، سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی و افزایش درامد سرانه کشور برای تبدیل شدن به قدرت اول اقتصادی منطقه است. راه‌اندازی کسب و کار شخصی‌ برای عرضه ایده‌های جدید و خلاقانه به جامعه و کسب درامد نیز همواره خواسته بسیاری از مردم به‌ویژه نسل جوان بوده است. تحقیقات و تجربیات متعدد ثابت کرده‌اند که راه‌حل اصلی این مسئله مشترک مردم و حاکمیت، "توسعه کسب و کارهای کوچک" است. در همین راستا صفحاتی از ماهنامه تدبیر به طرح مفاهیم کلیدی، تجربیات و توصیه‌هایی برای توسعه کسب و کارهای کوچک اختصاص یافته است. به این تجربه دردناک فکر کنید: یک روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، ایده کسب و کارتان که شب‌های زیادی بیدار مانده‌اید و به آن فکر کرده‌اید و برای تحقق آن زحمات زیادی کشیده‌اید، توسط فرد دیگری کپی‌برداری شده است. رقبای شما نه‌تنها ایده شما را کپی‌سازی کرده‌اند؛ بلکه آن را صیقل داده و جذاب‌تر ساخته‌اند و به این ترتیب شما در حال از دست دادن مشتریان خود هستید. این بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای یک کسب و کار بیفتد. اما این همه‌ی ماجرا نیست: در دنیای واقعی هم کسب و کاری که رقیب نداشته باشد، معمولاً کمیاب است. هر کسب و کاری در دنیای واقعی با رقابت مواجه است و در نتیجه برای از دست ندادن سهم بازار و مشتریان‌اش باید اقداماتی را انجام دهد. و حتی اگر در چنین شرایطی قرار ندارید، خطر رقبا را نباید دست کم بگیرید: دیر یا زود آن‌ها به‌سراغ شما هم خواهند آمد. برای مقابله با تهدیدهای ناشی از رقابت، در این مقاله 4 استراتژی قدرتمند را معرفی می‌کنیم که به شما برای پیروزی در رقابت کمک خواهند کرد:دریافت متن کامل %> http://tadbir.imi.ir/article-1-1132-fa. %P 91-92 %& 91 %! %9 Applicable %L A-10-27-113 %+ %G eng %@ ISSN-7199.1022 %[ 2013