RT - Journal Article T1 - JF - Tadbir YR - 2013 JO - Tadbir VO - 24 IS - 252 UR - http://tadbir.imi.ir/article-1-1057-fa.html SP - 18 EP - 27 AB - بازاریابی مخفیانه در طول چند سال گذشته توجه روزافزونی را به عنوان یک استراتژی به‌دست آورده است. ما با یک بررسی مختصر تاریخی به ارائه برخی از دیدگاه‌ها در مورد اینکه چگونه این استراتژی در سال‌های مختلف از راه‌های بی‌شماری در قسمت‌های مختلف جهان بکار برده شده است و در نهایت چگونه در بازار جدید در حال ظهور، تکامل یافته است می‌پردازیم. تعریف بیشتر بازاریابی مخفیانه سبب درک مفهومی استفاده از آن در زمینه‌های مختلف می‌شود. به طور مشخص ما گونه‌شناسی جدیدی از استراتژی‌های بازاریابی مخفیانه را بر اساس اینکه آیا کسب و کار و یا رقبا از آنها آگاه هستند و اینکه آیا آنها برای مشتریان هدف قابل مشاهده هستند، معرفی کرده و همچنین پیشنهاداتی مبنی بر اینکه شرکت‌ها چگونه می‌توانند استراتژی‌های بازاریابی مخفیانه استفاده شده توسط رقبا را خنثی کنند، ارائه کرده‌ایم. برخلاف تفکر عمومی شواهدی نیز درباره چگونگی استفاده از چنین استراتژی‌هایی برای بهتر انجام شدن کارها در جامعه ارائه شده است. در نهایت ارزیابی کارایی و اثر بخشی استراتژی‌های بازاریابی مخفیانه و ارتباط آنها با مفاهیم اخلاقی مورد بحث قرار خواهد گرفتدریافت متن کامل LA eng UL http://tadbir.imi.ir/article-1-1057-fa.html M3 ER -