%0 Journal Article %T %J TADBIR, A MONTHLY MAGAZINE ON MANAGEMENT %V 23 %N 246 %U http://tadbir.imi.ir/article-1-1096-fa.html %R %D 2012 %K %X در سازمان‌های امروزی با توجه به تنوع و حجم بالای مسئولیت‌های مدیران، نظارت و انجام همه امور توسط ایشان ممکن نیست. از این رو شناسایی مسئولیت‌های قابل تفویض، به مدیران کمک می کند تا بتوانند وقت و انرژی خود را در مسائل سازمانی با درجه اهمیت بالاتر صرف کنند. با این وجود شناسایی امور قابل تفویض و روش انجام این کار برای بسیاری از مدیران اجرایی مشخص نیست. در این نوشتار، تفویض اختیار به عنوان یکی از مهارت‌های ضروری برای مدیران مورد بررسی قرار گرفته و سعی شده است موضوعاتی مانند علل تفویض اختیار، شیوه های اثر بخش تفویض، سطوح تفویض، آثار تفویض اختیار بر رشد پرسنل، دلایل اجتناب بعضی مدیران از تفویض اختیار و اموری که نباید تفویض شوند مورد بحث قرار گیرد.دریافت متن کامل %> http://tadbir.imi.ir/article-1-1096-fa. %P 31-35 %& 31 %! %9 Applicable %L A-10-27-131 %+ %G eng %@ ISSN-7199.1022 %[ 2012