RT - Journal Article T1 - JF - Tadbir YR - 2018 JO - Tadbir VO - 29 IS - 304 UR - http://tadbir.imi.ir/article-1-3861-fa.html SP - 29 EP - 32 AB - امروزه ‌سازمان‌های متعالی در مرکز توجه می‌باشند، زیرا این ‌سازمان‌ها علاوه بر جسارت حضور در بازار با روش‌های علمی و منطقی، به حفظ ارزش‌های اخلاقی و رعایت قوانین و مقررات پایبندند؛ از رفتار سازمانی مبتنی بر بالاترین استانداردهای اخلاقی و درستکاری کارکنان اطمینان دارند؛ از ایمنی و سلامت در محیط کار اطمینان دارند و در قبال ذی‌نفعان و گستره جامعه، شفاف، پاسخگو و مسئولیت‌پذیرند و مهم تر از همه، در به‌کارگیری منابع، به منافع نسل‌های آینده می‌اندیشد؛ در واقع منابع را به نحوی به کار می‌گیرند که منافع نسل آینده به خطر نیفتد. همچنین پیامدهای حاصل از عملیات و چرخه عمر محصول و خدمات خود را که بر پایداری اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی تأثیرگذارند، شناسایی و مدیریت می‌نمایند. این اصول، در واقع، همان مسئولیت اجتماعی سازمانی است که در بعد کلان آن، توسعه پایدار نهفته است و کمک می کند تا اهداف توسعه پایدار محقق شوند. مسئولیت اجتماعی سازمانی، روشی برای دستیابی به موفقیت تجاری از طریق روش‌های اخلاقی، قانونی و تجاری، با محترم شمردن توقعات مردم از کسب‌و‌کار می‌باشد. ‌سازمان‌های مختلف می‌توانند بر حسب وظایف و فلسفه وجودی خود مسئولیت‌های اجتماعی متنوعی را دنبال کنند، از جمله ‌سازمان‌هایی که کارکردهای اجتماعی وسیعی را دنبال می‌کند، ‌سازمان‌ها و باشگاه‌هایی هستند که در حوزه ورزش فعالیت می‌نمایند. LA eng UL http://tadbir.imi.ir/article-1-3861-fa.html M3 ER -