TADBIR, A MONTHLY MAGAZINE ON MANAGEMENT
ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر
3
Literature & Humanities
http://tadbir.imi.ir
1
admin
ISSN-7199.1022
10
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1397
2
1
gregorian
2018
5
1
28
302
online
1
fulltext
other
آیندهپژوهی: حوزههای کسبوکار دانشگاهها در دهه آینده
مدیریت اطلاعات
information management
كاربردي
Applicable
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:12px;"><span style="font-family:tahoma;">برای ایجاد و توسعه کسبوکار در هر زمینهای نیاز به فعالیتهای مختلفی است که یکی از مهمترین آنها آیندهپژوهی است. در واقع آیندهپژوهی مشتمل بر مجموعه تلاشهایی است که با استفاده از تجزیه و تحلیل منابع، الگوها و عوامل تغییر یا ثبات، به تجسم آینده بالقوه و برنامهریزی برای آنها میپردازد. تجسم آینده یکی از موارد مهم در برنامهریزی استراتژیک و تدوین نقشه راه میباشد. سازمانها تلاش میکنند تا با استفاده از این روش چشمانداز و اهداف راهبردی خود را تدوین نموده و برنامههای خود را در جهت برآورد این اهداف ساماندهی نمایند.<br>
یکی از حوزههایی که میبایست نسبت به ارائه وضعیتی از آینده آن اقدام نمود حوزه آموزش و به طور خاص دانشگاهها است. هماکنون حوزه آموزش تحت تأثیر تغییرات فناورانه و بازار کار دچار دگرگونیهای عظیمی گردیده است. تغییراتی دانشگاهها را در آینده بیش از پیش دچار دگرگونی میکند. در این مقاله، وضعیت دانشگاهها در حال حاضر مورد ارزیابی قرار گرفته و متغیرهای تغییر آنها در دهه آینده مورد بررسی قرار میگیرد و پس از آن جهتگیریهای دانشگاهها در آینده ارائه میگردد. ترسیم این جهتگیریها میتواند دانشگاهها را در جهتدهی به فعالیتهای خود یاری نماید تا بتوانند زمان و هزینه خود را به صورت مناسبتری مدیریت نمایند. </span></span></div>
60
63
http://tadbir.imi.ir/browse.php?a_code=A-10-4012-81&slc_lang=other&sid=1
رسول
جمشیدی
10031947532846007158
10031947532846007158
Yes
اصغر
پیرعلی زفره ئی
10031947532846007159
10031947532846007159
No