TADBIR, A MONTHLY MAGAZINE ON MANAGEMENT
ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر
3
Literature & Humanities
http://tadbir.imi.ir
1
admin
ISSN-7199.1022
10
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1397
3
1
gregorian
2018
6
1
29
303
online
1
fulltext
other
رقابتپذیری و توانمندسازی شرکتهای بیمه
مدیریت منابع انساني
Human resources management
كاربردي
Applicable
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:12px;"><span style="font-family:tahoma;"><span style="color:black;">شرکتهای بیمه از دیر باز، ریسکها و خطرات بیمهگذاران را پوشش می دهند و در مقابل این خدمات حق بیمه دریافت میکنند که برابر قوانین موظف هستند بخشی از حق بیمه دریافتی را جهت توانمندسازی خود در جبران خسارت بیمهگذاران سرمایهگذاری نمایند. این در حالی است که بیمهگذار و بیمهگر، هر دو بیشتر به قیمت توجه میکنند که در بلندمدت با کاهش نرخ یا ارائه تخفیف در حق بیمه به منظور جذب یا حفظ پرتفوی، بیمهگر امکان پوشش ریسکها و خطرات بیمهگذار را از دست میدهد. این موضوع به این دلیل است که </span><span style="color:black;">بخش عمدهای از سهم بازار صنعت بیمه، به طور سنتی در اختیار رهبران بازار است. اما علیرغم این موضوع سایر شرکتها سعی میکنند، تا به عملکرد بهتری نسبت به رقبا دست یافته و بدین ترتیب سهم بیشتری از تقاضای بازار را از آن خود کنند. برای همین منظور </span><span style="color:black;">با دادن تخفیف در قیمت سعی به افزایش سهم بازار خود دارند که این مسئله باعث میشود، آنها دائماً جنگ قیمت با هم داشته باشند و در بلندمدت توانمندی خود را در پوشش ریسکهای بیمهگذاران را از دست دهند. </span><span style="color:black;">شاید بتوان بگوییم که صنعت بیمه ایران بر محور اقیانوس قرمز قرار گرفته است که فضا و پتانسیل بازار را ثابت و محدود فرض میکند و شرکتها تشویق میشوند که سهم خود را در این بازار بالا برده و بدین ترتیب، یک جایگاه تدافعی برای رقابت خود اتخاذ کنند</span><span dir="LTR"><span style="color:black;">.</span></span><span style="color:black;"> در نتیجه، جذب و نگهداری مشتری هرگز تا این حد بااهمیت نبوده است. بنابراین شناخت نیاز بیمهگذار و پاسخ به آن از یک سو و از سوی دیگر ایجاد تمایز و ارزشآفرینی در آمیختههای بازاریابی بیمه به غیر از کاهش در حق بیمه از مهمترین دغدغههای شرکتهای بیمه در شرایط کنونی باید باشد. </span><span style="color:black;">به همین خاطر این پژوهش سعی دارد با بیان نظری و مطالعه کتابخانهای، راهکارهایی را جهت افزایش توان رقابتی در ارائه خدمات مطلوب و پوشش ریسکهای بیمهگذاران ارائه نماید.</span></span></span></div>
44
46
http://tadbir.imi.ir/browse.php?a_code=A-10-4012-97&slc_lang=other&sid=1
سید محمد حسین
صدر طباطبایی
10031947532846007177
10031947532846007177
Yes