TADBIR, A MONTHLY MAGAZINE ON MANAGEMENT
ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر
3
Literature & Humanities
http://tadbir.imi.ir
1
admin
ISSN-7199.1022
10
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1397
3
1
gregorian
2018
6
1
29
303
online
1
fulltext
other
تأثیر طراحی وبسایت بر انگیختگی عاطفی مشتریان در فروشگاه اینترنتی
مديريت بازاريابي و فروش
marketing management
كاربردي
Applicable
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:12px;"><span style="font-family:tahoma;">منظور از طراحی، نوع گرافیک، کنار هم قراردادن آیتمها و ... که در سایت به کار رفته است. طرح کلی وبسایت نیز میتواند به عنوان یک نماد و عامل اثرگذار بر روی ادراک مشتری استفاده شود. علاوه بر راحتی دستیابی به صفحه مورد نظر بر پایه طرح، جذابیتهای ظاهری وبسایت بر روی انگیختگی عاطفی مشتری (بیان یک وضعیت <a href="https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C%DA%A9%DB%8C" title="فیزیولوژیکی"><span style="text-decoration:none;text-underline:none;"><span style="color:windowtext;">فیزیولوژیکی</span></span></a> و <a href="https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C" title="روانشناسی"><span style="text-decoration:none;text-underline:none;"><span style="color:windowtext;">روانی</span></span></a> از بیدار شدن، هشیاری یا به محرکی واکنش نشان دادن است) تأثیر بسزایی دارند. تحقیقات نشان داده که شکل تصاویر، گرافیکها، دکمهها، شکل منوها و سازگاری قالب حروف با تصاویر در ادراک مشتریان تأثیر داشته و این طرحبندی کلی میتواند یک احساس کلی را به مشتریان منتقل کند. هنوز بیشتر سازمانها از چگونگی طراحی یک وبسایت برای مشتریان درک اندکی دارند. وبسایتی که به آنها جهت برقرار کردن ارتباطات تجاری بهتر با مشتریانشان و به دست آوردن موفقیت در زمینه تجارت الکترونیکی مبتکرانه یاری رساند. مطالعات انجام شده در رابطه با کیفیت وبسایت، غالباً در زمینههای مربوط به طراحی برجسته یا نگرشهای قابل استفاده نسبت به وبسایت توجه نشان دادهاند. به عنوان مثال، آلادوانی (2006) اظهار داشتند یک مدل یکپارچه شامل 4 بعد میشود: 1. کیفیت فنی، 2. کیفیت محتویات کلی، 3. کیفیت محتویات ویژه، 4. کیفیت ظاهری. متأسفانه سازمانها به طراحی وبسایت خود اهمیت نمیدهند و از این مسئله آگاهی ندارند که ظاهر سایت چه تأثیر مهمی بر روی افکار مشتری و واکنش او جهت خرید محصول دارد. بنابراین هدف از نگارش این مقاله، آگاه کردن فروشگاههای اینترنتی نسبت به این مسئله است که به ظاهر وبسایت خود مانند ظاهر یک فروشگاه فیزیکی اهمیت دهند تا شاهد واکنش مثبت از سوی مشتریان شوند و انگیختگی عاطفی افزایش یابد و در نهایت، منجر به فروش و افزایش سودآوری شود. بررسی طراحی و صفحهآرایی وبسایت، فروشگاه اینترنتی و انگیختگی عاطفی در این مقاله مورد بررسی قرار میگیرد. </span></span></div>
47
49
http://tadbir.imi.ir/browse.php?a_code=A-10-4012-98&slc_lang=other&sid=1
سمیه
دویستی
10031947532846007178
10031947532846007178
Yes