TADBIR, A MONTHLY MAGAZINE ON MANAGEMENT
ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر
3
Literature & Humanities
http://tadbir.imi.ir
1
admin
ISSN-7199.1022
10
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1398
9
1
gregorian
2019
12
1
30
317
online
1
fulltext
other
دستورالعملهای حفظ تداوم کسبوکار
استراتژی و تحول
strategic management
كاربردي
Applicable
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:12px;"><span style="font-family:tahoma;">چگونه از کسبوکار خود در برابر اختلالهای به وجود آمده محافظت کنیم و بهرهوری نیروی کار خود را افزایش دهیم؟<br>
هر سازمانی با احتمال بروز اختلال و بحران مواجه است. در این مقاله سعی شده است که با تکیه بر یک راهکار دیجیتالی به شما کمک کند که کسبوکارتان را بدون توجه به بحرانهای به وجود آمده، به نحو مناسبی ادامه دهید. در این مقاله رویکرد کاملی به منظور حفظ بهرهوری نیروی کار در هنگام بروز اختلالات برنامهریزی شده یا نشده ارائه میدهیم. همچنین شامل بهروشهایی برای یک استراتژی تداوم کسبوکار کامل و همچنین تکنولوژیهایی میشود که برای دسترسی امن به برنامهها و دادهها بر روی شبکه<span dir="LTR">‎</span> سازمان یا فضای ابری (<span dir="LTR">cloud</span>) است. هر سازمانی طی حیات خود با انواع اختلالهای عمده یا جزئی روبهرو است. این اختلالها میتواند ناشی از وقایع برنامهریزی شده مانند ذخیرهسازی و نگهداری اطلاعات <span dir="LTR">IT</span> و جابهجایی<span dir="LTR">‎</span>هایی اداری تا حوادث غیرمترقبه و اضطراری مثل بلایای طبیعی مثل آتشسوزی، سیل و حتی اعتصابات باشد. حتی حوادث نسبتاً کوچک مانند قطع آب یا برق، تأخیر در رفت و آمد و آنفولانزای فصلی نیز میتواند تأثیرات عمدهای در کسبوکار داشته باشد. برنامهریزی تداوم کسبوکار به طور سنتی روی غلبه بر خرابی و بازیابی فاجعهها متمرکز شده است، در حالی که این فقط بخشی از موضوع است. به منظور سرپا نگهداشتن کسبوکار، سازمانها باید رویکردهای جامعتری را اتخاذ کنند تا دربرگیرنده اقدامات سازمانی و فناوریهای مورد استفاده باشد و منجر به حداقل رساندن اختلالها و افزایش امنیت کاری شود. به علاوه به صورت مداوم و بیوقفه منجر به افزایش بهرهوری افراد تیمها گردد. یک بهروش استراتژی تداوم کسبوکار باید دربرگیرنده ساختار تیم مدیریت تداوم کسبوکار، برنامهریزی تداوم کسبوکار، تست تداوم کسبوکار، بازیابی حوادث، ارتباطات در شرایط بحران و برنامههای آگاهی و ایمنی کارکنان باشد. از منظر تکنولوژی، یک فضای کاری دیجیتالی امن میتواند برای افراد، دسترسی یکپارچه به برنامهها و دادههای خود از هر دستگاه و از طریق شبکه یا فضای ابری را ایجاد کند تا بتوانند در یک محیط امن و با رعایت اصول سطح دسترسی به اطلاعاتی که نیازمند آن هستند دسترسی پیدا کنند. تجزیه و تحلیل مناسب و بینش در این خصوص میتواند به <span dir="LTR">IT</span> کمک کند تا ضمن برقراری امنیت، از تهدیدها نیز ما را بر حذر دارد.</span></span></div>
16
20
http://tadbir.imi.ir/browse.php?a_code=A-10-1-654&slc_lang=other&sid=1
احسان
سقائی
10031947532846007525
10031947532846007525
Yes