TADBIR, A MONTHLY MAGAZINE ON MANAGEMENT
ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر
3
Literature & Humanities
http://tadbir.imi.ir
1
admin
ISSN-7199.1022
10
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1399
11
1
gregorian
2021
2
1
31
322
online
1
fulltext
other
سیستم مدیریت تداوم کسبوکار
استراتژی و تحول
strategic management
كاربردي
Applicable
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:12px;"><span style="font-family:Tahoma;">تکامل کسبوکارها در محیطهایی صورت میپذیرد که با شتاب فزایندهای در حال تغییر هستند، که غالباً این تغییرات را میتوان ناشی از سرعت پیشرفت فناوری، قوانین جدید، افزایش رقابت و تقاضای مشتریان دانست. این محرک<span dir="LTR">‎</span>ها اساساً سازمان را بر اساس اهداف مبتنی بر زمان، کیفیت و انطباق شکل می<span dir="LTR">‎</span>دهند. توجه به این محرکها و مدیریت درست آنها می<span dir="LTR">‎</span>تواند فرصت<span dir="LTR">‎</span>هایی را برای شرکت ایجاد نماید، درحالیکه اگر بهدرستی مدیریت نشوند، می<span dir="LTR">‎</span>توانند به عملکرد شرکت آسیب جبرانناپذیری وارد نمایند.<strong><span style="color:red;"></span></strong><br>
مدیریت تداوم کسبوکار یک رویکرد همهجانبه است که می<span dir="LTR">‎</span>تواند فرصت<span dir="LTR">‎</span>های کسبوکار را به حداکثر برساند. این موضوع سازمان را قادر می<span dir="LTR">‎</span>سازد تا تداوم عملیات را بهینهسازی کند و درنتیجه از عملکرد شرکت محافـظت کند. این نوع از مدیریت را میتوان یک رشته چندمنظوره اطلاق کرد که خصوصیات کلی از چند رشته مدیریت و موضوعات فنی را در برمی<span dir="LTR">‎</span>گیرد که البته قابلیت مدیریت بحرانها و تأثیرات آنها بر عملیات حیاتی سازمان را دارا می‎باشد. درعینحال، این موضوع ظرفیت سازمان را جهت مقاومت در برابر تأثیرات بحرانهای احتمالی بهبود میبخشد که در صورت فقدان این سیستم، توانایی شرکت جهت دستیابی به اهداف کاهش می<span dir="LTR">‎</span>یابد. بهعنوان یک ابتکار عمل، مدیریت تداوم کسبوکار باید توسط مدیرعامل هدایت شود. همچنین در سطح هیئت مدیره، مدیریت تداوم کسبوکار یک ابزار برنامه<span dir="LTR">‎</span>ریزی جهت کمک به تصمیم<span dir="LTR">‎</span>گیری تجاری مدیران ارشد سازمان است. درک روزافزون نیاز به حفاظت از منافع ذی<span dir="LTR">‎</span>نفعان اصلی همراه با آگاهی در خصوص مدیریت تداوم کسبوکار در حاکمیت شرکتی، معرفی این موضوع را آسان<span dir="LTR">‎</span>تر کرده است. بااینوجود، این مقوله باید به بخش جدایی<span dir="LTR">‎</span>ناپذیری از اقدامات مدیریت استراتژیک و فعالیت<span dir="LTR">‎</span>های روزمره سازمان تبدیل گردد تا بستر مناسبی را در جهت افزایش فرهنگ تاب<span dir="LTR">‎</span>آوری ایجاد نماید.</span></span></div>
25
30
http://tadbir.imi.ir/browse.php?a_code=A-10-1-693&slc_lang=other&sid=1
احسان
سقایی
10031947532846007644
10031947532846007644
Yes