fa
jalali
1392
3
1
gregorian
2013
6
1
24
252
online
1
fulltext
fa
گفتوگوی ماه: اداره کشور و نظام تدبیر شایسته (بخش نخست)
آنچه که معمولاً درتعاریف نظام تدبیرشایسته بیان می شود،عبارت است از فرایند تدوین و اجرای خط مشیهای عمومی درزمینههای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی با مشارکت سازمانهای جامعه مدنی و با رعایت اصول شفافیت، پاسخگویی واثربخشی به گونهای که ضمن برآوردن نیازهای اساسی جامعه، به تحقق عدالت، امنیت و توسعه پایدارمنابع انسانی ومحیط زیست منجر شود.
بسیاری ازصاحبنظران نیز، تعریف گسترده تری ازآن ارائه کردهاند.به این معنا که فرایندی است که ازطریق آن به طور جمعی، مسائل مبتلا به جامعه حل شده ونیازهای جامعه نیزبرطرف می شود. طبق این دیدگاه، نظام تدبیر شایسته صرفاً شامل دولت نمیشود بلکه بخش خصوصی وافراد وگروههای جامعه مدنی را نیز دربرمی گیرد و سیستمها، رویهها و فرایندهایی را که به نوعی درامربرنامه ریزی، مدیریت و تصمیم گیری دخیل هستند، شامل میشود.
نظام تدبیرشایسته که گاهی از آن با نام حاکمیت خوب عنوان می شود، رویکردی برای توجیه افکارعمومی نمی باشد بلکه واقعیتی است که نمی توان آن را انکارکرد.نیازروزافزون جوامع به آن، نه ازسرفشارهای بینالمللی، بلکه به خاطر ضرورت همگامی برای نیل به توسعه همه جانبه درسطح جهانی است.
UNDP (برنامه عمران سازمان ملل متحده)، شاخصهایی را برای سنجش نظام تدبیر شایسته ذکر کرده که پاسخگویی، حاکمیت قانون، شفافیت، مشارکت، مسئولیتپذیری، اجماع محوری، کارآیی و اثربخشی و عدالتجویی، از مهمترین موارد آن است.
درهمین راستا، ماهنامه تدبیر برطبق روال هر ماه خود، گفت و گویی را به کمک تنی چند از صاحبنظران حوزه مسایل اجتماعی انجام داده و موضوع نظام تدبیر شایسته را به بحث و تبادل نظر گذاشته است.
آنچه که در پی می خوانید، بخش نخست سخنان کارشناسان شرکت کننده دراین گفت و گو است.دریافت متن کامل
10
17
http://tadbir.imi.ir/browse.php?a_code=A-10-27-120&slc_lang=fa&sid=1
2013/07/7
1392/4/16
2013/07/21
1392/4/30
امین
عسکری
0031947532846004279
0031947532846004279
Yes
fa
بازاریابی مخفیانه به عنوان یک استراتژی
بازاریابی مخفیانه در طول چند سال گذشته توجه روزافزونی را به عنوان یک استراتژی بهدست آورده است. ما با یک بررسی مختصر تاریخی به ارائه برخی از دیدگاهها در مورد اینکه چگونه این استراتژی در سالهای مختلف از راههای بیشماری در قسمتهای مختلف جهان بکار برده شده است و در نهایت چگونه در بازار جدید در حال ظهور، تکامل یافته است میپردازیم. تعریف بیشتر بازاریابی مخفیانه سبب درک مفهومی استفاده از آن در زمینههای مختلف میشود. به طور مشخص ما گونهشناسی جدیدی از استراتژیهای بازاریابی مخفیانه را بر اساس اینکه آیا کسب و کار و یا رقبا از آنها آگاه هستند و اینکه آیا آنها برای مشتریان هدف قابل مشاهده هستند، معرفی کرده و همچنین پیشنهاداتی مبنی بر اینکه شرکتها چگونه میتوانند استراتژیهای بازاریابی مخفیانه استفاده شده توسط رقبا را خنثی کنند، ارائه کردهایم.
برخلاف تفکر عمومی شواهدی نیز درباره چگونگی استفاده از چنین استراتژیهایی برای بهتر انجام شدن کارها در جامعه ارائه شده است. در نهایت ارزیابی کارایی و اثر بخشی استراتژیهای بازاریابی مخفیانه و ارتباط آنها با مفاهیم اخلاقی مورد بحث قرار خواهد گرفتدریافت متن کامل
بازارریابی مخفیانه, مفاهیم اخلاقی, استراتژیهای بازاریابی مخفیانه
18
27
http://tadbir.imi.ir/browse.php?a_code=A-10-27-118&slc_lang=fa&sid=1
2013/07/72013/07/6
1392/4/15
2013/07/212013/07/21
1392/4/30
ا بریشم
رشید زاده دوان
Abrisham.rashidzadeh@yahoo.com
0031947532846004174
0031947532846004174
Yes
fa
هشت رویکرد متفاوت در برنامهریزی استراتژیک در شرایط عدم قطعیت
رویکردهای سنتی برنامه ریزی استراتژیک در مواجهه با آشفتگی و عدم قطعیت در محیط، منعطف نبوده و از قابلیت پاسخگویی مناسبی برخوردار نیستند. در شرایط عدم قطعیت کنونی بسیاری از افراد و سازمانها بر این باورند که استراتژی، معنا و مفهوم و جایگاه خود را از دست داده است چرا که زمانی که آینده کاملاً قابل پیشبینی است، برای طراحی استراتژی، میتوان از رویکردهای متعارف استراتژی استفاده کرد اما زمانی که آینده غیرقابل پیشبینی است و با عدم قطعیت مواجه باشد دیگر این قبیل رویکردها، غیرکاربردی بوده و بی معنی میباشند و میباید از رویکردهایی که مناسب با شرایط ناپایدار است سود جست. این مقاله با هدف معرفی رویکردهای برنامه ریزی استراتژیک در شرایط عدم قطعیت، به تشریح متداولترین و کاربردیترین این رویکردها میپردازددریافت متن کامل
28
34
http://tadbir.imi.ir/browse.php?a_code=A-10-27-121&slc_lang=fa&sid=1
2013/07/72013/07/62013/07/6
1392/4/15
2013/07/212013/07/212013/07/21
1392/4/30
مجتبی
لشکر بلوکی
Mojtaba@Lashkarbolouki.com
0031947532846004123
0031947532846004123
Yes
فاطمه
فرخی
F. Farokhi@raveshmand.com
0031947532846004124
0031947532846004124
No
fa
ظهور مثبت گرایی در کار
مسائل انسانی همواره مورد توجه مدیران و رهبران سازمانی بوده، و با گذر زمان نقش و اهمیت آن گستردهتر شده. در این بین باید اشاره کرد که رفتار سازمانی رشته ای مستقل نیست و از ادبیات و پژوهشهای سایر رشته ها بهره می گیرد. یکی از زمینه های پرکاربرد در عرصه رفتار سازمانی نیز روانشناسی است. همگام با ظهور نهضت روانشناسی مثبت گرا در اواخر قرن بیستم، کاربرد آن در محیط کار به منظور افزایش بهره مندی از توانمندیهای نیروی انسانی و به حداکثر رساندن عملکرد مورد توجه متخصصان و پژوهشگران قرار گرفت. بدین ترتیب نهضتهای نوظهوری مثبت گرایی در کار به شکل رفتار سازمانی مثبت گرا و سرمایه روانشناختی پدیدار گشتند و به لحاظ نظریه و پژوهش و کاربرد جایگاه ویژه ای در عرصه مطالعات سازمانی پیدا کردند. و امروزه از این رویکرد به عنوان یک مبنای مزیتی رقابتی پایدار یاد کرده میشود در این مقاله تلاش میشود ضمن معرفی موضوع، اهمیت، کاربرد و نتایج بالقوه آن در محیط کار مورد توجه قرارگیرد.دریافت متن کامل
روان شناسی مثبت گرا در کار , رفتار سازمانی مثبت گرا , سرمایه روانشناختی, مدیریت منابع انسانی
35
38
http://tadbir.imi.ir/browse.php?a_code=A-10-27-119&slc_lang=fa&sid=1
2013/07/72013/07/62013/07/62012/11/26
1391/9/6
2013/07/212013/07/212013/07/212013/07/21
1392/4/30
محمد
فروهر
FARVAHAR@YAHOO.COM
0031947532846004089
0031947532846004089
Yes
fa
ارزش نشان تجاری در صنعت بانکداری
ارزش نشان تجاری دارای دو جزء می باشد، آگاهی نسبت به نشان تجاری و محتوای نشان تجاری. محتوای نشان تجاری توسط تجربه مشتری در رابطه با سازمان تحت تاثیر قرار می گیرد. فاکتورهای بانکی نظیر عملیات و فعالیت خدماتی، کارکنان، محیط، مشخصه ها، ارزش، کارمزد ادراک شده، دید شخصی نسبت به تصویر نشان تجاری، تهییج و تحریک احساسات توسط نشان تجاری و خصوصیت ویژه نشان تجاری همگی به منظور تعریف محتوای نشان تجاری کاربرد دارند. همچنین آگاهی نسبت به نشان تجاری اطلاعاتی است که نشان تجاری یک سازمان از طریق تبلیغات، تسهیلات خدماتی و ظاهر ارائه دهندگان خدمات، نام سازمان و آرم آن ارائه می نماید.
در این مطالعه سعی شده است ضمن تبیین این موضوع که ارزش نشان تجاری برای خدماتی که دو مشخصه تجربه و اعتبار در آن ها قوی می باشد نظیر بانکداری دارای اهمیت بالایی می باشد، راهکارهایی جهت عملیاتی نمودن و اندازه گیری ارزش گذاری و تعیین ارزش نشان تجاری در قالب چهار رویکرد مالی کسب وکار، رفتاری و روانشناسی، ترکیبی رفتاری/ مالی و داده/ ستاده بررسی گردد.دریافت متن کامل
نشان تجاری, ارزش نشان تجاری, آگاهی نسبت به نشان تجاری
39
48
http://tadbir.imi.ir/browse.php?a_code=A-10-27-117&slc_lang=fa&sid=1
2013/07/72013/07/62013/07/62012/11/262013/07/7
1392/4/16
2013/07/212013/07/212013/07/212013/07/212013/07/21
1392/4/30
سید رضا
جلال زاده
Jalalzadeh@Bank-maskan.ir
0031947532846004175
0031947532846004175
Yes
اداره کل بازاریابی بانک مسکن
مهناز
اختیاری
Ekhtiari.ma@gmail.com
0031947532846004176
0031947532846004176
No
اداره کل بازاریابی بانک مسکن
fa
مصاحبه: به همسویی کارکنان اعتقاد زیادی دارم ( مصاحبه با موسی رفان مدیرعامل سابق مپنا)
اگر مصاحبه های تدبیر را تعقیب میکنید، حتما به خاطر دارید که در شماره اردیبهشتماه مصاحبه مفصلی با آقای مهندس پارسا مدیر عامل سابق شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) انجام شد. در آن مصاحبه از ایشان خواستیم که از مدیر سابقشان یعنی آقای مهندس رفان زمانی را بگیرند تا تدبیر مصاحبه ای با ایشان داشته باشد. ایشان هم پذیرفتند و این زمان بعد از یکی دو هماهنگی تعیین شد و در بعد از ظهر یک روز بهاری با آقای مهندس رفان به دفتر کار جدید ایشان رفتیم و به مصاحبه با مدیر بیش از یک دهه این بنگاه تاثیرگذار نشستیم.
از عملکرد خود در مپنا دفاع میکند و میگوید درستی و به جایی تصمیمات را باید در ظرف زمانی خود سنجید. او میگوید نیمی از عمر کاری خود را در مپنا گذرانده و طبیعتاً احساس تعلق به این شرکت دارد. در طول مصاحبه به همسویی و همنظرکردن مدیران زیرمجموعه اشاره فراوان کرده و آن را لازمه موفقیت در اجرای تصمیمات بزرگ می داند.
به این مصاحبه که حدود دو ساعت به طول انجامید توجه فرمایید:دریافت متن کامل
53
64
http://tadbir.imi.ir/browse.php?a_code=A-10-27-197&slc_lang=fa&sid=1
2013/07/72013/07/62013/07/62012/11/262013/07/72013/08/14
1392/5/23
2013/07/212013/07/212013/07/212013/07/212013/07/212014/09/9
1393/6/18
احسان
اردستانی
0031947532846004325
0031947532846004325
Yes
سازمان مدیریت صنعتی
fa
رصد: آموزههای علم اقتصاد : بیماری هلندی
• آیا در اختیار داشتن منابع طبیعی بیشتر، به معنای رشد اقتصادی بیشتر و سطح توسعه بالاتر است؟
• چرا برخی کشورها با وجود ذخایر غنی منابع طبیعی، همچنان در شمار کشورهای فقیر و توسعهنیافته محسوب میشوند؟
• آثار ورود درآمدهای هنگفت ارزی ناشی از صدور منابع هیدروکربنی به اقتصاد کشورهای نفتخیز چیست؟
1- مفهوم "بیماری هلندی "
تصور عمومی این است که کشورهای دارای منابع معدنی، کشورهای خوشبختی هستند. این دیدگاه از آنجا ناشی میشود که انتظار میرود درآمدهای کلان ناشی از صدور منابع طبیعی ایجاد ثروت کند، رشد اقتصادی را بهبود ببخشد و نهایتاً فقر را کاهش دهد. منطق پشت این تصور شاید این جمله تمثیلی باشد که "پول نمیتواند شادی را خریداری کند، اما پیش قسط خوبی است". تئوریهای اولیه اقتصادی نیز میگویند که علی القاعده قیمت بالای منابع طبیعی باید از طریق افزایش جریان کلان درآمدی ناشی از صادرات، منابع لازم برای سرمایهگذاری در پروژهها و برنامههای توسعهای را فراهم نماید.
اما بر خلاف تصور اولیه و به رغم این که چنین ذخایری، دارایی و بخشی از سرمایه طبیعی هر کشور به حساب میآیند شواهد تجربی و مطالعات فراوانی وجود دارد که نشان میدهد وابستگی بیشتر به منابع ملی و منطقهای به رشد اقتصادی کمتری منجر شده است و کشورهای دارای منابع معدنی غنی به ویژه کشورهای در حال توسعه الزاماً عملکرد اقتصادی مناسبی نداشته اند...دریافت متن کامل
65
69
http://tadbir.imi.ir/browse.php?a_code=A-10-27-116&slc_lang=fa&sid=1
2013/07/72013/07/62013/07/62012/11/262013/07/72013/08/142013/07/7
1392/4/16
2013/07/212013/07/212013/07/212013/07/212013/07/212014/09/92013/08/14
1392/5/23
سعیده
شفیعی
s.sh1362@gmail.com
0031947532846004278
0031947532846004278
Yes
fa
گزارش ویژه: عصر نقشآفرینی ابزارهای هوشمندسازی کسب و کار (بیستمین نشست MITM)
دکتر اعتماد مقدم، مدیر علمی دوره MBA با گرایش مدیریت کسب و کار هوشمند و مدیریت فناوری اطلاعات (MITM) :
همایش امروز، یکی از حوزه های پراهمیت کاربردی درمباحث مدیریت کسب و کار و توانمندسازی مدیران در امر تصمیم گیری را مورد توجه قرار می دهد. هوشمندی کسب و کار یا هوش تجاری (Business Intelligence) در زمره اصطلاحات آشنای مباحث نوین سازمان و مدیریت قرار گرفته است. از چهار سا ل گذشته تاکنون در قالب حداقل سه نوبت از همایش های MITM به طرح و معرفی ابعاد مختلف این زمینه پراخته ایم. درهمایش زمستان امسال قصد داریم گوشه های دیگری از رویکردهای BI را نزد مدیران و مسوولان سازمانها و کسب و کارهای مختلف و صاحبنظران باز کنیم. یکی از زوایا، ارتباط سیستم مدیریت عملکرد کسب وکار Business Performance Management Systems که به اختصار BPMS نامیده می شود با BI است.
در این بخش ضمن معرفی جایگاه سامانه های مزبور به ارتباط آن با توانمندسازی فرایندهای هوشمندی کسب وکار خواهیم پرداخت. یکی دیگر از زوایای بحث، به فضایی می پردازد که با نمایش اطلاعات تحلیلی منتجه از سیستمهای BI به فرایندهای تصمیم گیری مدیران کمک می نماید. دراین مجال ضمن پرداختن به مبانی موضوع به مورد کاوی ها و تجربیات انجام شده درداخل کشور در حوزه پروژه های BI و پیاده سازی داشبوردهای دیجیتالی درآنها خواهیم پرداخت.
در ادامه مراسم، سخنرانان همایش به ارائه مطالب خود پرداختند. سخنرانان نشست بیستم دوره های مدیریت فناوری اطلاعات ومدیریت کسبوکارهوشمند، به ترتیب آقایان سعید امامی ازاساتید دوره های مزبور و رئیس گروه تخصصی ERP انجمن انفورماتیک، مهندس امیر رهنمافر، مدیرعامل شرکت مدارگسترش فناوری اطلاعات هستند که پیرامون BPMS به عنوان ابزاری برای توانمندسازی هوشمند کسب و کار سخنانی ایراد خواهند کرد. همچنین همکار ایشان درمجموعه مزبور، خانم آمنه علاقبندراد نیز ایشان را یاری خواهند کرد. سپس آقای مهران باوند سوادکوهی، مدیرعامل شرکت برجاس درباره داشبوردهای دیجیتالی و مورد کاوی های مربوط به تجربیات انجام شده درسازمانهای مختلف را بیان خواهند نمود. در ابتدا آقای امامی به طرح مقدمه ای در زمینه فناوری اطلاعات به عنوان عامل توسعه پایدار و روند تکاملی حضور آن در سازمانها پرداختند و سپس موضوعات محوری مطرح گردید. در ادامه سخنرانیهای این عزیزان را با هم میخوانیم.دریافت متن کامل
70
79
http://tadbir.imi.ir/browse.php?a_code=A-10-27-115&slc_lang=fa&sid=1
2013/07/72013/07/62013/07/62012/11/262013/07/72013/08/142013/07/72013/07/7
1392/4/16
2013/07/212013/07/212013/07/212013/07/212013/07/212014/09/92013/08/142013/07/21
1392/4/30
علی اکبر
بابایی
babaie@imi.ir
0031947532846004267
0031947532846004267
Yes
fa
اقتراح: فروش و بازاریابی در شرایط رکود و بحران
در اقتصاد کلان، کاهش مستمر در فعالیت های عمومی کسبوکارها را کسادی می نامند. سه نیمفصل یا دو نیم سال پی در پی کاهش درآمد ناخالص داخلی ایجاد می شود و در این دوران است که کاهش معنی دار در چهار عامل تولید، درآمد، اشتغال و تجارت در اقتصاد ایجاد می شود. این دوره معمولاً حداقل بین ۶ ماه تا یکسال است. رکود نیز در اقتصاد به دوره کسادی طولانی گویند که در چرخه اقتصادی دره بین دو قله رونق اقتصادی را رکود می دانند.
اینکه شما در دوره رونق اقتصاد خوب بفروشید و احساس کنید بازاریابی خوبی داشته اید خیلی کار عجیبی نبوده است، هنر مدیران فروش و بازاریابی در شرایط رکود و بحران است که خودش را نشان می دهد. در این شرایط چه باید کرد؟ شما به عنوان مدیر بازاریابی و فروش و یا مشاوره این حوزه چه خواهید کرد و یا چه توصیه ای به مدیران خواهید داشت؟دریافت متن کامل
80
87
http://tadbir.imi.ir/browse.php?a_code=A-10-27-198&slc_lang=fa&sid=1
2013/07/72013/07/62013/07/62012/11/262013/07/72013/08/142013/07/72013/07/72013/08/14
1392/5/23
2013/07/212013/07/212013/07/212013/07/212013/07/212014/09/92013/08/142013/07/212013/08/14
1392/5/23
fa
مشاوره مدیریت: چگونه مشاوران مدیریت، مشتریان خدمات خود را شناسایی میکنند؟
برای شروع بیایید سؤال "مشتری کیست" را به چند سؤال کوچکتر بشکنیم:
• آیا مشتری همان کسی است که ابتدا با شما تماس میگیرد؟
• آیا مشتری، ذینفع پروژه مشاوره است؟ (یعنی به نتایج آن علاقهمند است؟)
• آیا مشتری پشتیبان اجرایی یا مالی پروژه است؟
• آیا مشتری مدیریت ارشد، میانی یا رده پایین سازمان است؟
برای پاسخگویی به این سؤالات باید کشف کنیم در سازمان، مشتری چه کسی است که میداند هدف از انجام پروژه مشاوره چیست، چه کسی به این پروژه اهمیت میدهد و از همه مهمتر چه کسی میتواند بر این پروژه تأثیر بگذارد. با کشف این سه نقش است که میتوان مشتری واقعی پروژه را کشف کرد و فعالیتها و نتایج و توصیهها را بر این اساس توسعه و به مشتری ارایه داد. البته این نکته به آن معنا نیست که مشاور باید تسلیم خواستهها و نیازهای شخصی افراد در سازمان مشتری شود؛ بلکه بر این مسئله تأکید میکند که "مدیریت ذینفعان" در پروژههای مشاوره مدیریت، امری ضروری و برای موفقیت پروژه کاملاً حیاتی است. بنابراین لازم است مشاور پیش از هر اقدامی برای خودش روشن کند که مشتری این پروژه کیست. مشاور باید با برگزاری جلسات آشنایی اولیه با سازمان مشتری و با در نظر داشتن مبانی رفتارشناسی و شخصیتشناسی و البته با توجه به دانش تخصصی خود در مورد سازمانها، تلاش کند تا به این سؤال حیاتی بهصورت نسبی پاسخ کاملی بدهد.دریافت متن کامل
88
89
http://tadbir.imi.ir/browse.php?a_code=A-10-27-114&slc_lang=fa&sid=1
2013/07/72013/07/62013/07/62012/11/262013/07/72013/08/142013/07/72013/07/72013/08/142013/07/7
1392/4/16
2013/07/212013/07/212013/07/212013/07/212013/07/212014/09/92013/08/142013/07/212013/08/142013/07/21
1392/4/30
علی
نعمتی شهاب
0031947532846004177
0031947532846004177
Yes
fa
کسبوکارهای کوچک: رویکرد سادگی با قابلیت (نبرد با پیچیدگی: چگونه فرایندهای کسب و کارمان را سادهسازی کنیم)
من در طول سالها چیزهایی بسیاری را دیدهام که پیچیدهتر شدهاند. مثلاً ارتباطات را در نظر بگیرید: کانالهای جدید ارتباطی چون: تلفن همراه، کنفرانس ویدئویی، پیامک، ایمیل و سایتهای اینترنتی به ما این امکان را میدهند تا کسب و کارمان را در هر زمان و مکانی پیش ببریم. اما با چه هزینهای؟ این روزها مطالعات بسیاری انجام شدهاند که نشان میدهند بهرهوری، بهدلیل پیچیدگی روشهای ارتباطی معمول، درحال کاهش است.
بگذارید مثال دیگری را بررسی کنیم: گزارشدهی.با استفاده از ابزارهای الکترونیک، میتوانیم گزارشهای فوقالعادهای تولید کنیم که شامل: نمودارها، نقشهها، برآوردها، گزینهها، تحلیل دادهها و ... باشند. اما زمانی که بخواهیم از این محتوا در عمل استفاده کنیم، آیا پاسخها بهصورت اساسی تغییر نمیکنند؟ من اینگونه فکر نمیکنم. آیا باید کار اضافی را انجام دهیم؟ مطمئناً چنین است.
در تلاش برای کاهش پیچیدگی، من مفهومی را بهکار میگیرم که نام آن را "سادگی با قابلیت" گذاشتهام. رویکرد این است که هر کاری در کسب و کارمان انجام میدهیم باید به اندازهای ساده باشد که قابلیتهای لازم را برای دستیابی به نتایج مورد نظر ارائه کند (سادگی باقابلیت.) برای این منظور ما نیازمند تمرکز بر نتایج هستیم و نباید اجازه دهیم توفان دادهها، اطلاعات و فناوریها که در دل آن زندگی میکنیم، ما را از مسیرمان منحرف کند. پیچیدگیهای غیرضروری باعث افزایش زمان، هزینه، سردرگمی و نیاز به آموزش بیشتر و هدر رفت منابع میشوند و در نهایت به کاهش بهرهوری و در بسیاری از موارد کاهش ارزش مورد انتظار ذینفعان میشوند.دریافت متن کامل
91
92
http://tadbir.imi.ir/browse.php?a_code=A-10-27-199&slc_lang=fa&sid=1
2013/07/72013/07/62013/07/62012/11/262013/07/72013/08/142013/07/72013/07/72013/08/142013/07/72013/08/14
1392/5/23
2013/07/212013/07/212013/07/212013/07/212013/07/212014/09/92013/08/142013/07/212013/08/142013/07/212014/09/9
1393/6/18