دوره 23، شماره 243 - ( 5-1391 )                   جلد 23 شماره 243 صفحات 102-102 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

کوتاه و خواندنی: توهم مدیریت همزمان امور. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1391; 23 (243) :102-102

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-1249-fa.html


چکیده:   (3069 مشاهده)
یک نکته بنیادی برای هر کسی که می‌خواهد به مقام مدیریت عالی در یک شرکت و سازمان برسد این است که همواره همه چیز به آن سادگی که به نظر می‌رسد نیست، و بسیاری از نظریات و مفاهیم که به نظر راه حل مشکلات وی و شرکتش هستند در نهایت عامل درد سر ساز می‌شوند. به عنوان یک نمونه بسیار عالی و کم‌نظیر در اثبات مطالب فوق می‌توان به جهان‌شمول‌ترین مشکل مدیران در تمام دنیا یعنی کمبود وقت و مسئله مدیریت زمان اشاره نمود؛ در ذیل به صورت بسیار مختصر ایده مدیریت همزمان امور در حوزه مدیریت زمان مورد اشاره قرار می‌گیرد و نشان داده خواهد شد که چگونه بسیاری از مدیران با پیگیری ساده‌ترین و پیش‌پا افتاده ترین راه‌حل‌ها در مدیریت زمان عملا به خود و شرکتشان ضربه زده‌اند: افراد با یک تفکر ساده فکر می‌کنند انجام همزمان چندکار در آن واحد باعث می شود وقت تلف شده‌ای نداشته باشند و بهره وری زمان افزایش یابد، اما واقعیت چیز دیگری است. تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد که انجام دادن چند کار در آن واحد نه تنها ناکارا است بلکه استرس‌زا نیز هست. انجام دادن چند کار در آن واحد، حیله‌ای است که ما به خودمان می‌زنیم و فکر می‌کنیم که کار بیشتری انجام می‌دهیم. ولی در حقیقت با این کار بازدهی‌مان را حدود 40 درصد پایین می‌آوریم عملا ما چند کار را با هم انجام نمی‌دهیم، بلکه فقط به سرعت از این کار به آن کار می‌پریم و این عمل فقط بین کارهای ما وقفه‌های بی‌حاصل ایجاد می‌کند و باعث از دست رفتن زمان مفید ما می‌شود.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: 1392/5/20 | پذیرش: 1393/6/18 | انتشار: 1393/6/18

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb