چکیده: (2673 مشاهده)
تأکید بر فرصتهایی برای نوآوری در جهان در حال تغییر، تبادل نظر شد.
در طول 50 سال گذشته، تئوری و اجرای استراتژی کسب و کار در معرض انواع تغییرات بوده است. در دهه 1960 ، استراتژی
تا حد زیادی همسان با برنامه ریزی شرکتها در نظر گرفته میشد. در دهه 1970 ، بر اهمیت تنوع و برنامه ریزی پرتفولیو
تمرکز شد. در دهه 1980 ، تمرکز به اقتصاد جذابیت صنعت و زنجیره ارزش منتقل شد و در دهه 1990 ، توجه به شایستگیهای
کلیدی اهمیتی یافت. اخیراً، شاغلان و دانشگاهیان به طور یکسان با تأثیر رشد سریع بازار و تغییرات تکنولوژیکی، رشد ریسک
خارجی و ظهور داده های بزرگ بر استراتژی دست و پنجه نرم میکنند.
بعد آن نوبت به چه چیزی است؟ چارچوب ها و ابزارهای موجود تا چه میزان برای نیازهای رهبرانی که به دنبال توسعه و
پیاده سازی استراتژی های برنده هستند، مفیدند؟ سهم نسبی دانشگاهیان و شاغلان در کمک به این تکامل باید چقدر باشد؟
در ماه مارس 2014 ، فصلنامه مک کینزی با گروه منحصر به فردی از کارشناسان جلسه ای تشکیل داد و چشم انداز رقابتی و مکمل
مرتبط با این مسائل را به بحث گذاشت.
برآیند نظرات صاحب نظران این بود که استراتژی، یک حوزه پرنوسان است که فرصتهای بسیاری برای خلق بینش های
نو درون آن وجود دارد. همچنین، در این حوزه همچنان یک کار ناتمام وجود دارد و آن، حصول اطمینان از این موضوع است که
آیا جنبه های انسانی تصمیم گیری استراتژ یک به اندازه کافی مورد توجه قرار گرفته اند؟
در ادامه نکات برجست های از این بحث و گفت و گو با حضور پنج شاغل، پنج استاد از مدرسه کسب و کار و پنج تن از رهبران
فعلی یا سابق م یککنزی ) McKinsey’s Strategy Practice ( از جمله فرد گلاک، بنیانگذار آن، ارائه م یشود.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
استراتژی و تحول دریافت: 1393/10/21 | پذیرش: 1393/10/21 | انتشار: 1393/10/21