دوره 25، شماره 270 - ( 11-1393 )                   جلد 25 شماره 270 صفحات 13-10 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

گفتگو: فناوری اطلاعات در خدمت اهداف مدیریتی و تجاری. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1393; 25 (270) :10-13

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-2450-fa.html


چکیده:   (2520 مشاهده)
اگر قابلیتهای سازمانی را توان استفاده از منابع برای دستیابی به اهداف بدانیم، به طور حتم، استفاده مؤثر از فناوری اطلاعات در راستای اهداف سازمانی نیز میتواند به عنوان یک قابلیت مطرح شود. در شرایطی که سازما نها به طور کامل در هوای فناوری اطلاعات تنفس م یکنند و فرایندهای کسب و کار )خصوصا فرایندهای تعامل با ذ ینفعان و مشتریان( بدون IT بی معنا شده اند، این قابلیت از اهمیت مضاعفی برخوردار است و بر بسیاری از سایر قابلیتهای سازمان نیز تأثیر میگذارد. همانطور که وجود منابع برای ایجاد مزیت رقابتی کافی نیست، در حوزه فناوری اطلاعات نیز داشتن شبکه، نرم افزار و سخت افزار لزوما به تحقق اهداف مدیریتی و تجاری منجر نمیشود. چرخه حیات فناوری اطلاعات در سازما نهای ایرانی، مرحله توسعه منابع و زیرساختها را به خوبی سپری کرده است و هم اکنون جلوه های IT در سطوح و بخشهای مختلف سازمانها قابل مشاهده است. اینک وقت آن رسیده است که سازمانهای ایرانی سطح بهره برداری خود را از این منابع و زیرساختها ارتقا بخشند و از فناوری اطلاعات در راستای ایجاد مزیتهای رقابتی استفاده کنند. این حرکت نیازمند قابلیتهایی است که پیرامون آن، با مهندس داور نظری اردبیلی، از مدیران باتجربه طرحهای فناوری اطلاعات در کشور، گفتوگویی انجام داده ایم. در ادامه نظر شما را به این گفتگو جلب میکنیم.
متن کامل [PDF 161 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: 1393/11/29 | پذیرش: 1393/11/29 | انتشار: 1393/11/29

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb