چکیده: (2295 مشاهده)
مفهوم قابلیت های سازمانی برای پر کردن شکاف بین منابع و مزیت های رقابتی سازمان ها ایجاد شده است. بنابراین، هدف از
این مفهوم پردازی، نهایتاً کمک به ایجاد و حفظ مزیت های رقابتی سازمان هاست. از سویی دگرگونی های متعدد در محیط عمومی
کسب وکار ایجاب می کند که سازمان ها همواره مزیت های رقابتی خود را مورد بازآفرینی قرار دهند و فعالانه به ایجاد مزیت های تازه و
نوآورانه بپردازند. این نوسازی و نوآوری محصول کارآفرینی سازمانی است؛ بنابراین "قابلیت کارآفرینی سازمانی" یکی از مهم ترین
قابلیت های سازمان به شمار می آید و به نوعی می توان آن را زمینه ساز برای تبدیل سایر قابلیت ها و منابع سازمان به مزیت های
رقابتی جدید دانست.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
عمومی دریافت: 1393/11/29 | پذیرش: 1393/11/29 | انتشار: 1393/11/29