چکیده: (2148 مشاهده)
اتاق های بازرگانی در کشورهای توسعه یافته، یک مأموریت غیررسمی دارند: متصل کردن دانشگاه و صنعت. آن ها این
مأموریت را با ارائه آموزش های مرتبط به صنعت و طراحی مکانیزمهای تسهیل کننده ارتباط بین این دو نهاد ایفا میکنند.
در ایران، اتاق های بازرگانی کمتر به حوزه آموزش وارد شده و نتوانسته اند نقشی را که همتایان آن ها در سایر کشورها ایفا
کرده اند، بر عهده بگیرند.
در گفتگو با مهندس مرتضی بیشه، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان درباره
چرایی ورود اتاق های بازرگانی به حیطه آموزش کارآفرینی و مدیریت و نیز رویکردشان به آموزش پرسیدیم. به نظر او،
اتاق های سراسر ک شور نیز باید تحت کی استراتژی ک لان آموزشی ک ه از سوی اتاق ایران تدوین و ابلاغ شود، به حوزه
آموزش های تخصصی صنعت و آموزش های حرفه ای مدیریت، متناسب با نیازهای استان خود، وارد شوند. به باور وی، اتاق های
بازرگانی میتوانند حلقه مفقوده زنجیره ارتباط دانشگاه و صنعت باشند.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
عمومی دریافت: 1394/2/6 | پذیرش: 1394/2/6 | انتشار: 1394/2/6