دوره 26، شماره 274 - ( 4-1394 )                   جلد 26 شماره 274 صفحات 39-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

جزایری مجید. مدل شخصیت و پرسشنامۀ هگزاکو. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1394; 26 (274) :33-39

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-2765-fa.html


چکیده:   (2291 مشاهده)
یکی از خدمات روانشناسی به حوزه مدیریت، کمک به ارزیابی کارکنان و مدیران یک سازمان است. از این نظر، روانشناسی صنعتی و سازمانی با بهره گیری از انواع آزمونهای روانشناختی خدمات گسترده ای به محیط صنعتی و سازمانی داشته است. مدیران باتجربه میدانند بین کارکنان تحت نظارت آنان تفاوت وجود دارد. این تفاو تهای فردی را از طریق به کارگیری برخی آزمونهای روانشناختی میتوان ارزیابی نمود. همچنین یکی از وظایف روانشناسان کار آن است که مشخص سازند هر یک از داوطلبان ورود به سازمان تا چه اندازه خصوصیات مورد مطالعه را دارا هستند. حدود 40 درصد از شرکتها از ارزیابی شخصیت برای متقاضیان کار در صنعت استفاده میکنند. همچنین در ارزیابی عملکرد شغلی افراد میزان علاقه، پشتکار، هوش، سرعت عمل و سایر ویژگیهای شخصیتی کارکنان نیز اندازه گرفته میشود. واژه شخصیت به صفات یا تمایل فرد به رفتار به یک روش خاص در موقعیتها اشاره دارد. انداز هگیری شخصیت شامل روشی سیستماتیک برای اختصاص دادن اعداد به چنین خصوصیاتی است
متن کامل [PDF 221 kb]   (2 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت منابع انساني
دریافت: 1394/5/18 | پذیرش: 1394/5/18 | انتشار: 1394/5/18

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb