دوره 26، شماره 275 - ( 5-1394 )                   جلد 26 شماره 275 صفحات 37-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

رجب بیگی مجتبی، احتشامی اکبری کاملیا. عرف شکنی در باورها: نگرشی جدید به نوآوری در مدل کسب وکار. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1394; 26 (275) :33-37

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-2829-fa.html


چکیده:   (2422 مشاهده)
در عصر کنونی، عرف شکنی امری متداول است و در همین راستا، بسیاری از مدلهای سنتی کسب وکار مورد بازنگری قرار گرفته اند. باید دید که شرکتهای نوظهور چگونه این مدلها و الگوها را بازآفرینی میکنند. بالاخره باید قبول کرد که مدلهای کسب وکار دوام و استمرار گذشته را ندارند. قبلا قوانین بازی برای ارزش آفرینی سالها و حتی ده هها ثابت باقی میماند و شرکتها به دنبال این بودند که مدلهای کسب وکار را بهتر از رقبای خود اجرا کنند. اما اکنون، مدلهای کسب وکار شاهد جابجایی و تغییرند و در برخی از موارد نیز به طور کلی کنار گذاشته میشوند. موارد زیر را در نظر بگیرید: شرکت بیتکوین 3 با استفاده از تکنولوژی مبتنی بر پایگاههای داده غیرمتمرکز و گسترده موسوم به Blockchain از بانکها سبقت میگیرد. شرکتهای کرسارا و ادکس 4 به رقابت با دانشگاههای بازرگانی پرداخته و دروس متن باز را به صورت گسترده در اختیار علاقه مندان قرار میدهند. شرکت تنسنت 5 با استفاده از ریزتراکنشها 6 به مقابله با شرکتهای ارائه کننده خدمات اینترنت پرداخته است. شرکت اوبر 7 از نظام اعطای امتیازی که زنجیره های تاکسیرانی جهانی را تأمین میکند فراتر میرود.
متن کامل [PDF 211 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: 1394/6/18 | پذیرش: 1394/6/18 | انتشار: 1394/6/18

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb