دوره 26، شماره 282 - ( 12-1394 )                   جلد 26 شماره 282 صفحات 21-27 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ابراهیمی مینا، اخوان امیر ناصر. مروری بر مفهوم تجاری سازی و مدلهای آن. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1394; 26 (282) :21-27

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3148-fa.html


چکیده:   (2715 مشاهده)

در سطح کلان اقتصادی، امروزه به اثبات رسیده است
که تولید محصولات فناورانه علاوه بر فراهم آوردن ارزشهای
اقتصادی قابل توجه، منجر به رشد اقتصادی و فنی نیز
میشو د و از آنجا که ورود هر محصول به بازار داخلی و
خارجی )صادرات( تضمین کننده موفقیت و بقای آن است،
تجاری سازی فناوری عاملی حیاتی برای رشد اقتصادی هر
کشور به حساب می آید. در سازمانهای تحقیقاتی نیز تحقیقات بدون تجاری سازی یک محصول معنایی ندارد. اهمیت تجاری سازی تحقیق و توسعه و فناوری به حدی است که در حال حاضر بسیاری از مؤسسه های تحقیقاتی با استفاده از خدمات مشاور های و
انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک به تجاری سازی فناوری خود رسمیت داده اند و تعداد این گونه مراکز خدمات مشاوره ای
در کشورهای پیشرفته صنعتی در حال افزایش است.به دلیل اهمیت فراوان تجاری سازی، محققان مختلف به منظور روشن نمودن مسیر تجاری سازی و هدایت و کنترل آن،در تعریف مفهوم تجاری سازی و همچنین ارائه یک مدل جامع تلاش کرده اند. اما به دلیل آنکه تجاری سازی در سطوح مختلف منطقه ای و بنگاهی اتفاق میافتد، نه تنها تعاریف مختلفی برای تجاری سازی ارائه شده، بلکه مدلهای متنوعی نیز در این حوزه طراحی شده است، به طوری که برخی از این مدلها از توالی مراحل و توالی زمانی )مدلهای خطی( برخوردارند و برخی دیگر، تابع توالی و زمان نیستند )مدلهای کارکردی(.
 

متن کامل [PDF 370 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: 1395/1/28 | پذیرش: 1395/1/28 | انتشار: 1395/1/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb