از آنجا که صادرات مستمر مستلزم وجود یک رویکرد نظام مند علمی است، در این مقاله به ابعاد و گامهای فرایند
مدیریت صادرات پرداخته میشود. مدیریت صادرات را میتوان به فعالیت های برنامه ریزی، تأمین منابع و نظارت بر
فعالیت های صادراتی در راستای گسترش بازارهای برون مرزی و کسب درآمدهای ارزی اطلاق کرد. با توجه به نوع
فعالیت های مورد نظر در صادرات، فرایند مدیریت صادرات را میتوان به چهار گام اصلی طبق شکل شماره ) 1( تقسیم
کرد. در ادامه، هر یک از این گامها تشریح شده است.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |