دوره 22، شماره 238 - ( 12-1390 )                   جلد 22 شماره 238 صفحات 25-20 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

گلچین فر شادی، بختایی امیر. بررسی صنعت مشاوره مدیریت. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1390; 22 (238) :20-25

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-34-fa.html


، golchinfar@imi.ir
چکیده:   (6124 مشاهده)
افزایش رقابت میان اکثر سازمانها و شرکتها موجب شده است که هزینه تصمیمات اشتباه برای سازمانها بسیار بالا و در برخی موارد جبران ناپذیر گردد. همچنین با رقابتی شدن بازار و صنعت، هزینه انجام بسیاری از فعالیتها توسط خود شرکت، دیگر توجیه ندارد؛ لذا بسیاری از فعالیتها که امکان انجام آنها توسط متخصصان بیرونی با کیفیت قابل قبول وجود دارد، می بایست به بیرون از سازمان واگذار شوند. در این میان، نیاز به خدمات مشاوره مدیریت به دلیل مواجهه مدیران با مسائل و مشکلات پیچیده و گوناگون بیش از پیش احساس می شود. صنعت مشاوره مدیریت به شکل امروزی آن، تاریخچه ای طولانی ندارد، اما روند رو به رشد این صنعت، نشان از اثربخشی این خدمات به صنایع گوناگون دارد. این مقاله به مرور اجمالی فلسفه پیدایش خدمات مشاوره مدیریت، وظایف و نقشهای مشاوران، بخشبندی خدمات مشاوره مدیریت و بیان وضعیت این صنعت در دنیا به ویژه در قاره اروپا می پردازد.
     
نوع مطالعه: كاربردي |
دریافت: 1391/2/10 | پذیرش: 1392/4/15 | انتشار: 1392/4/15

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb