روابط عمومی، مرکز ارتباطی و اطلاعاتی سازمان و یکی از مبانی توسعه سازمانی است. سازمان بهعنوان سیستمی اجتماعی از طریق روابط عمومی به جامعه، رسانهها، مدیران و راهبران دیگر سازمانها و نهادها معرفی میشود؛ بازخوردها را تجزیه و تحلیل میکند؛ کامیابیها و ناکامیها را مورد بررسی قرار میدهد و ممکن است در عرصههای رقابت، صحنههای بینالمللی را تجربه کند.
توجه به جایگاه روابط عمومی، التفات به حجم وسیعی از مخاطبان و اهمیت قائل شدن به پاسخگویی و باور به کار گروهی و مشارکتی است که با نگرش سازمانیافته تطابق دارد. این مقاله در پی آن است تا با بیانی ساده به بیان نقشهای نوین روابط عمومی در سازمانهای امروز و عوامل مؤثر بر توسعه و بهبود جایگاه روابط عمومی در سازمانها بپردازد.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مدیریت اطلاعات دریافت: 1396/6/20 | پذیرش: 1396/6/20 | انتشار: 1396/6/20