دوره 22، شماره 238 - ( 12-1390 )                   جلد 22 شماره 238 صفحات 48-44 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

جهانسوزان دنیا. بررسی تطبیقی خدمات مشاوره مدیریت در جهان. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1390; 22 (238) :44-48

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-38-fa.html


، donyajahansoozan@gmail.com
چکیده:   (7422 مشاهده)
دنیای کسب و کار هر روز، شاهد تغییرات شگرفی است که به نوبه خود منجر به پیچیده تر شدن محیط رقابتی بنگاه ها شده و آ نها را با چالشهای جدیدی روبه رو می سازد. ضرورت تدوام بقا، حفظ موقعیت و توسعه پایدار در چنین محیطی، پاسخگویی بهنگام به الزامات محیطی و تطبیق با آنها را از طریق اخذ تصمیمات اثربخش و کارا ناگزیر می سازد. از آنجایی که پذیرش تمام مسئولیت های سازمان و مدیریت همه جانبه آن توسط مدیران میسر نیست، بنابراین مشاوره مدیریت به عنوان یکی از پشتوانه های اصلی و مهم مدیران برای مدیریت اثربخش بنگاهها ضرورت دارد. از طرفی چون مشاوران مدیریت به واسطه دانش خود و ارتباطات با سازمانها و بنگاه های مختلف، در طیف وسیعی از صنایع و خدمات از الگوها و تجارب برتر آگاهی دارند، درنهایت با تجزیه و تحلیل وضعیت موجود یک کسب و کار و با ارائه رهنمون هایی پیرامون آن موضوع خاص، موجب بهبود وضعیت کسب و کار و ارتقای آن می گردند. امروز، مشاوره مدیریت به عنوان یک صنعت شناخته شده در جهان سهم بسزایی را از آن خود کرده است و سالنامه صنعت مشاوره پلانکت، درآمد 366 میلیارد دلار در سال 2011 را برای آن تخمین زده است. از سویی، رشد سریع تکنولوژی، نویدبخش روش های نوینی در ارائه خدمات مشاوره مدیریتی می باشد. بکارگیری فناوری اطلاعات، مدل های جدیدی از کسب و کار را برای مشاوران مدیریت فراهم آورده که آ نها را قادر می سازد بواسطه ساختارهای منعطف تر به ارایه خدمات نوین و گسترده ای در این حوزه بپردازند. در این راستا، سازمان مدیریت صنعتی به پشتوانه 50 سال حضور فعال در عرصه ارائه خدمات مشاوره به مدیران صنایع در حوزه های مختلف، مرکز کلینیک مشاوره مدیریت را با هدف ارائه خدمات نوین در حوزه مشاوره مدیریت تاسیس نمود. در راستای راه اندازی این مرکز و به منظور طراحی مدل کسب و کار آن، طرحی مطالعاتی با عنوان "مطالعات تطبیقی خدمات مشاوره مدیریت در جهان" تعریف و تدوین گردید. یکی از مهمترین اهداف این مطالعات، شناسایی و استخراج همه خدمات، محصولات و فعالیت هایی است که می تواند در حوزه مشاوره مدیریت برای مشتری ایجاد ارزش نماید. این مقاله به ارائه برخی از یافته های طرح مذکور می پردازد
     
نوع مطالعه: كاربردي |
دریافت: 1391/2/12 | پذیرش: 1392/4/15 | انتشار: 1392/4/15

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

نظرات کاربران
نظر ارسال شده توسط zahramoghaddasi در تاریخ 1391/9/15
چطور امکان داره همه ی مقاله رو داشته باشم؟
نظر ارسال شده توسط admin در تاریخ 1391/9/18
سلام
در حال حاضر امکان دانلود مقاله به صورت تکی وجود ندارد. لذا میتوانید شماره مجله مورد نظر را خریداری نمایید

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb