دوره 28، شماره 302 - ( 2-1397 )                   جلد 28 شماره 302 صفحات 28-26 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

دانش‌پرور میترا، عباسی گلناز. مشارکت مصرف‌کنندگان در برندسازی حلقه مفقوده برندسازی ایران. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1397; 28 (302) :26-28

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3812-fa.html


چکیده:   (1471 مشاهده)
مقدمه
امروزه با توجه به رقابتی شدن بازارها از جمله بازارهای صنعتی و خدماتی و حتی کالاهای مصرفی دغدغه اصلی رهبران بازار حفظ سهم بازار در این شرایط است که برای رسیدن به این مهم ابتدا جذب مشتری و سپس ترغیب آن برای خرید و در نهایت، ایجاد وفاداری در آن است که در این بازار رقابتی که هر روز به خود رنگ کالاهای جدید را می‌بیند و هر روز نوسانات محیطی روی آن تأثیر می‌گذارد مشتری بازهم و بازهم وفادار به یک نام تجاری بماند، حتی با وجود افزایش قیمت محصول و یا روی کار آمدن محصولات جدید دیگر. این مهم از طریق‌های متفاوتی ایجاد می‌شود که یکی از این راه‌ها که بسیار ‌مؤثر واقع شده اما به دلیل تازگی توجه کمی به آن شده و به طور جدی بالخصوص داخل کشورمان اجرایی نشده، بررسی حس روانشناختی مصرف‌کننده برای مشارکت در برندسازی، برند محبوب خود است که این موضوع دارای نوآوری بسیاری است، زیرا امروزه بازاریابی کنونی به سمت شیوه‌های جدید و ‌مؤثر و علمی پیش رفته است.  مشارکت مناسب در هم‌آفرینی برند نه‌تنها مشارکت مصرف‌کننده را در رقابت هم‌آفرینی برند افزایش می‌دهد،بلکه باعث مشارکت مصرف‌کننده در دارایی‌های نامحسوس برای نوآوری برند می‌شود. در ادامه ابتدا به توضیح برخی مفاهیم برندسازی و بررسی آثار پژوهشی که در گذشته چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور بررسی شده به مطالعه ‌می‌پردازیم، سپس روش‌های اندازه گیری این موضوع بررسی می‌گردد و در پایان رهنمود‌های نظری و عملی برای کشورمان ارائه می‌شود.
متن کامل [PDF 96 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت تکنولوژی و نوآوری
دریافت: 1397/4/9 | پذیرش: 1397/4/9 | انتشار: 1397/4/9

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb