هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد کارکنان سازمان مدیریت صنعتی تهران است. جامعه آماری، کلیه کارکنان تمام وقت سازمان مدیریت صنعتی در سال 95-96 را شامل میشود که مجموعاً 150 نفر هستند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 108 نفر تعیین شد که به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامههای یادگیری سازمانی (نیف) و عملکرد کارکنان (اچیوا) بود که در قالب 50 سوال تدوین شد. دادهها با استفاده از آزمون t برای گروههای مستقل و به وسیله نرم افزار spss تحلیل شد. نتایج تحلیل نشان داد که هر یک از مؤلفههای یادگیری سازمانی تأثیر مثبت بر عملکرد کارکنان دارند. همچنین نتایج نشان داد ارتباط معناداری بین مؤلفههای یادگیری سازمانی،تعهد مدیریت، دید سیستمی، فضای باز و آزمایشگر، انتقال و یکپارچهسازی دانش با عملکرد کارکنان سازمان مدیریت صنعتی وجود دارد.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مدیریت منابع انساني دریافت: 1397/4/11 | پذیرش: 1397/4/11 | انتشار: 1397/4/11