بر اساس پیشرفتهای تکنولوژیکی انقلاب چهارم صنعتی انتظار میرود که بازار پس از فروش خودروها در پنج تا ده سال آینده متحول شود. در واقع، منظور از بازار پس از فروش (Aftermarket) خودرو، بازار ثانویه صنعت خودروسازی است که در زمینه تولید، بازسازی، توزیع، خردهفروشی و نصب تمام قطعات خودرو، تجهیزات، مواد شیمیایی و لوازم جانبی، پس از فروش خودرو توسط تولیدکنندگان اصلی به مصرفکننده خدمات ارائه میدهد. به طور کلی، با تحول انتظارات مشتری، سرعت گرفتن نوآوریهای تکنولوژیکی و تغییر در قدرت رقابت، بازار پس از فروش خودرو تغییرات چشمگیری را تجربه خواهد کرد. این تحولات شیوه تفکر مشتریان، تأمینکنندگان خودرو و دیگر شرکتهای مربوط به خدمات پس از فروش را نسبت به خودرو و رانندگی دگرگون ساخته و به تبع آن، مدل کسبوکارهای خودرویی و نحوه خلق ارزش در آنها را متحول میسازد. به منظور دستیابی به دیدگاهی جامع از این صنعت، ارزیابی رویکردها و گرایشهای بازار پس از فروش و اثرات بالقوه آنها -بر توازن قدرت و نتیجه نهایی-و استخراج الزامات برای تولیدکنندگان خودرو، مککینزی یک سلسله تحقیقات و نظرسنجی هم از طریق مصاحبه با کارشناسان صنعت خودرو، و نیز مرور دیدگاههای متخصصان و مدیران اجرایی در بازار پس از فروش صنایع خودرویی انجام داده است.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مديريت بازاريابي و فروش دریافت: 1397/4/11 | پذیرش: 1397/4/11 | انتشار: 1397/4/11