دوره 29، شماره 303 - ( 3-1397 )                   جلد 29 شماره 303 صفحات 6-25 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

خسروی مهدیه. تغییر قاعده بازی در بازار پس از فروش خودروها. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر 1397; 29 (303) :6-25

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3835-fa.html


چکیده:   (1090 مشاهده)
بر اساس پیشرفت‌های تکنولوژیکی انقلاب چهارم صنعتی انتظار می‎رود که بازار پس از فروش خودروها در پنج تا ده سال آینده متحول شود. در واقع، منظور از بازار پس از فروش (Aftermarket) خودرو، بازار ثانویه صنعت خودروسازی است که در زمینه تولید، بازسازی، توزیع، خردهفروشی و نصب تمام قطعات خودرو، تجهیزات، مواد شیمیایی و لوازم جانبی، پس از فروش خودرو توسط تولیدکنندگان اصلی به مصرف‌کننده خدمات ارائه می‎دهد. به طور کلی، با تحول انتظارات مشتری، سرعت گرفتن نوآوریهای تکنولوژیکی و تغییر در قدرت رقابت، بازار پس از فروش خودرو تغییرات چشمگیری را تجربه خواهد کرد. این تحولات شیوه تفکر مشتریان، تأمینکنندگان خودرو و دیگر شرکتهای مربوط به خدمات پس از فروش را نسبت به خودرو و رانندگی دگرگون ساخته و به تبع آن، مدل کسب‌وکارهای خودرویی و نحوه خلق ارزش در آن‌ها را متحول می‌‎سازد. به منظور دستیابی به دیدگاهی جامع از این صنعت، ارزیابی رویکردها و گرایش‌های بازار پس از فروش و اثرات بالقوه آن‌ها -بر توازن قدرت و نتیجه نهایی-و استخراج الزامات برای تولیدکنندگان خودرو، مککینزی یک سلسله تحقیقات و نظرسنجی هم از طریق مصاحبه با کارشناسان صنعت خودرو، و نیز مرور دیدگاه‌های متخصصان و مدیران اجرایی در بازار پس از فروش صنایع خودرویی انجام داده است.
متن کامل [PDF 124 kb]   (3 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: 1397/4/11 | پذیرش: 1397/4/11 | انتشار: 1397/4/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb