در این مقاله دادههای 15 کشور اروپایی برای درک بهتر تکنولوژی درحال ظهور صنعت سفر و نیازهای مشتریان در بخشهای سفر و لجستیک تحلیل شده است. شرکتها در این فضا، برای پاسخ به تغییرات و بهبود استراتژیهای دیجیتالسازیشان چه راهکاری باید در پیش بگیرند؟
هیچ صنعتی از تغییراتی که دیجیتالسازی به ارمغان میآورد مصون نیست، با این وجود بعضی از صنایع نسبت به اینگونه فشارها با سرعت بیشتری واکنش نشان میدهند. به عنوان نمونه، صنایع سفر و لجستیک دو سر یک طیف هستند. در کشورهای اروپایی به سختی میتوان کسی را پیدا کرد که برای سفر، بدون استفاده از اینترنت به دنبال رزرو محل اقامت، رزرو پرواز یا جستجوی برنامه زمانی حرکت قطارها باشد. با این حال، تعداد اندکی از کسبوکارها بهطور آنلاین اطلاعات حمل دریایی و هوایی را جستجو میکنند. تحقیقات مربوط به این صنعت این نکته را نشان داد که؛ در سال 2017 در مقابل هر 80 جستجوی مرتبط با سفر، فقط یک جستجو مربوط به لجستیک وجود داشته است.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
سیاست گذاری عمومی دریافت: 1397/9/26 | پذیرش: 1397/9/26 | انتشار: 1397/9/26