:: دوره 29، شماره 308 - ( 8-1397 ) ::
جلد 29 شماره 308 صفحات 26-26 برگشت به فهرست نسخه ها
بازار گرم استارت‌آپ‌های لجستیک
میثم جعفرزاده
چکیده:   (28 مشاهده)
با رو آمدن پدیده‌ای به نام استارت‌آپ‌ها، مدل‌های اقتصادی و فعالیت بازار سنتی در بسیاری حیطه‌ها دچار تغییراتی شد که در آغاز نمی‌شد به موفقیت آنها چندان امیدوار بود اما گذر زمان و مدیریت خلاقانه این کسب‌وکارها ثابت کرد که آینده تجارت در دستان همین شرکت‌هاست.
به گزارش کارپرس، عده‌ای از تجار قدیم معتقدند که شاید دنیای نرم افزار در حال خوردن اقتصاد جهان باشد، اما برخی صنایع جایی در دنیای نرم‌افزار ندارند اما به قول رئیس کمپانی دانمارکی Maersk  که در یکی از همایش‌های مدیریتی خود گفت:«هرچیزی که بتواند دیجیتالی شود، دیجیتالی می شود». در واقع باید بدانیم اینترنتی شدن بسیاری از تجارت‌ها برکسی پوشیده‌ نیست و نمی‌توان جلوی آن را گرفت.
ورود استارت‌آپ‌ها به ایران برخلاف سایر تکنولوژی‌ها که بسیار دیر به ایران می‌رسند، چندان با وقفه همراه نبود و افراد موفق دنیا‌دیده به سرعت طرح‌ها و ایده‌های خود را در کشور به اجرا گذاشتند. ایده‌هایی که برخی از آنها با سنگ‌تراشی و مخالفت بازار سنتی و یا بخش دولتی همراه شده ولی کماکان در بازار تجارت نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.
حمل و نقل اینترنتی و سامانه‌های هوشمند این حوزه جزو ملموس‌ترین استارت‌آپ‌ها در بین آحاد جامعه هستند که موفقیتی مضاعف نسبت به برخی استارت‌آپ‌ها داشته و در قالب‌های گوناگون توسط تیم‌های بزرگ و کوچک احداث شده اما تنها تعداد معدودی از آنها به موفقیت دست یافته‌اند. از نظر کارشناسان اشباع این‌گونه استارت‌آپ‌ها یکی از دلایل عدم موفقیت موارد جدید فعال در حوزه حمل و نقل مسافر به صورت اینترنتی است و کمتر کسی به تحولی اساسی در چنین سامانه‌هایی فکر می‌کند.
متن کامل [PDF 67 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت تکنولوژی و نوآوری
دریافت: ۱۳۹۷/۹/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۷/۹/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۷
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


جعفرزاده میثم. بازار گرم استارت‌آپ‌های لجستیک . ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1397; 29 (308) :26-26

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3930-fa.html



دوره 29، شماره 308 - ( 8-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها